söndag 2 december 2012

Punktebbas julkalender - 2 december

Det kommer antagligen komma ett gäng recensioner på bloggen ett tag framöver eftersom att jag ligger lite efter med just dem (det är också därför jag inte har skrivit Månadssammanfattningen än). Så det blir väl ett så kallat recensionsmarathon nästa vecka, med start på måndag och kanske idag också. Nu åter till Punktebbas julkalender! (Wow, det där kändes som om jag var och pratade på TV, ni vet "Nu över till studion" eller "Nu över till Sandra med vädret"!)
En bok du har gråtit floder över.
När jag läste Himlen börjar här grät jag lite ibland. Det är inte så vanligt att jag gråter över en bok, men I taket lyser stjärnorna är en riktigt sorglig en och man kan inte låta bli att gråta en skvätt ibland.

Fast det finns faktiskt böcker som har fått mig att gråta mycket mer! Harry Potter-serien och "Fatta eld" och "Revolt" är några av dem. Okej, kanske inte första och andra boken i Harry Potter, men i de flesta av dem. Särskilt när det händer något hemskt såsom när en av de bästa karaktärerna dör.

1 kommentar:

  1. Jag grät också när jag läste Revolt och Harry Potter, tänk att böcker kan vara så sorgliga!

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...