söndag 23 december 2012

Punktebbas julkalender - 21, 22 och 23 december

Igår, den 22:a december, sa jag till mig själv att jag skulle göra julkalendern, men vad sjutton hände med den tanken?! Nej nej, istället för att göra som jag sagt julstädade jag hela huset (förutom mitt eget rum, host, host!), vilket i o för sig var väldigt bra men ändå inte. Strunt samma, vi försöker göra det bästa av situationen istället för att gnälla.

Seriöst, ska det här föreställa en bok?
21 december

Jag är tyvärr (fast det kan ju vara bra, ibland) en sådan typ som bara försöker se positiva saker i böcker och annat och har väldigt svårt för att döma något, men jag ska nog komma på något. (*tänker, hmm*) Det finns tre böcker som jag tänker särskilt på nu när jag får frågan :
Klicka på titlarna för att komma till recensionen!
Nu ska ni få lite förklaringar:
Önska bort, önska nytt: Jag tyckte den var på tok för kort. Om vi säger att det är 100 sidor så skulle det bara vara ungefär 3-5 rader text på varje sida... Dessutom var den väldigt tråkig och trist.
55 idéer för att snabbt öka trafiken till din sajt: Dåliga tips som enbart är riktade till företagare och inte bloggare...
Boken om Joe: Ni har hört mig tala illa om den förut så ni vet nog på ett ungefär varför jag inte gillade den, och om inte så borde ni läsa min recension.

Ett efterlängtat svar
22 december

Ebba publicerade svaret på gåtan, jag gissade Dumbledore och det var rätt! :)

Om jag skulle läsa något klassiskt...
23 december

...skulle det antagligen bli något utav Jane Austens, systrarna Brontës eller Elizabeth Gaskells verk:
Stolthet och fördom - Jane Austen
Förnuft och känsla - Jane Austen
Övertalning - Jane Austen
Emma - Jane Austen
Jane Eyre - Charlotte Brontë
Agnes Grey - Anne Brontë
Svindlande höjder - Emily Brontë
Hustrur och döttrar - Elizabeth Gaskell
North and South - Elizabeth Gaskell


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...