lördag 8 december 2012

Punktebbas julkalender - 8 december

Oj, vilken fråga! Hur tänkte du nu Ebba, det är ju stört på omöjligt att svara på den frågan! Men jag får väl göra ett försök ändå, trots dessa svårigheter.

Bästa kvinnliga karaktär i en bok

8 december

Katniss i Hungerspelen gillar jag starkt just för att hon är så självständig och jag gillar hennes personlighet. Jag kan säga att jag gillar de flesta kvinnliga karaktärer som är självständiga...de flesta. Men för att jag ska gilla karaktären måste hon ju också ha andra bra sidor som jag gillar såklart.

En karaktär jag kan relatera till väldigt mycket är också Hermione Granger i Harry Potter, hon är en boknörd, ett riktigt smartskaft, modig (ännu ett bevis på att hon är det: hon hamnade ju i Gryffindor!), rätt så ordentlig (som jag vanligtvis är...typ inte (eller kanske lite då)) och så är hon snäll också, ingen kan nu komma och säga att hon inte är någon av dessa saker jag rabblade upp för då ljuger du!

En annan favorit är Alice i Twilight, underbar är ett ord som beskriver henne ganska bra. Hon är trots allt min favoritkaraktär i serien och har en fantastisk personlighet på många sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...