lördag 12 januari 2013

I min brevlåda #10: Recex & bibliotekslån

Den här veckan har jag fått hem tre st recex, och det är:
  1. Drakhornet - Oskar Källner | Fafner förlag (Tack så mycket!)
  2. Skogens hjärta - Oskar Källner | Fafner förlag (Tack så mycket!)
  3. Dödsritten - Maggie Stifvater | B Wahlströms (Tack så mycket!)
Drakhornet håller jag på att läsa just nu och Skogens hjärta ligger och väntar. Som ni ser på bilden så är det underbara omslag!
Det ska bli spännande att få se vad jag tycker om dessa och hur de är, vi får hoppas på det bästa. Drakhornet är precis påbörjad, så jag har inte kommit särskilt långt, ännu.


Ännu en bok som jag har höga förväntningar på, det är nämligen en av mina favoritförfattare som har skrivit boken, så jag kan inte annat än förvänta mig en helt underbar bok!
Framsidan är riktigt snygg, tycker jag. Dessutom har jag hört mycket bra kritik från mina närmsta bokbloggarvänner, så det blir lovande.




Det var mina recex, men än är det inte slut. Jag har varit på biblioteket också, och man kan inte gå därifrån förrän man har lånat åtminstone 5 böcker, den här gången blev det närmare bestämt 12:
  1. Häxmästaren - Peter Bergting
  2. Demonprinsessan - Peter Bergting
  3. The Vampire Diaries: Uppvaknandet & Kampen
  4. The Vampire Diaries: Vreden & Återkomsten
  5. Så blir du populär - Meg Cabot
  6. Blod och choklad - Annette Curtis Klause
  7. Gregs bravader - Jeff Kinney
  8. Fyrtornet i Son-Li - Martin Widmark
  9. Hitta Violet Park - Jenny Valentine
  10. Törst - Richelle Mead
  11. Reckless - Cornelia Funke
  12. Mycket mer än så - Sarah Dessen

Det känns som om jag har missat något. Varför har alla utom jag läst serien Legenden om Morwhayle? Nej, men det verkar som bra serie och dessutom har jag blivit tipsad om den, så varför inte? Fina omslag dessutom.
The Vampire Diaries går som tv-serie i kanal 6 och jag har sett ett avsnitt tillsammans med min bästis, och det verkade bra. Sedan vet jag att Mimmi inte gillar böckerna, men jag får inte låta mig avskräckas för det, jag ger de ett försök.
Det var evigheter sedan jag läste en Meg Cabot-bok och det kan bli kul att testa nu när jag har blivit mer kritisk som bokbloggare. Synd bara att omslaget är rosa då jag avskyr den färgen för det mesta.
Jag vet att Anna på Boktycke gillade boken och dessutom blev jag dragen till omslaget och titeln, vi får se vad den har att erbjuda!
Jag skrev nyligen (igår) en recension på tre andra böcker i serien, och i recensionen berättade jag att jag tyckte att böckerna är roliga och lättsamma med charmiga bilder, därför har jag nu lånat ännu en bok i serien.
Jag har första delen i serien, Den dansande djävulen, och eftersom jag har som mål för 2013 att avsluta 5 serier tänkte jag att det kunde vara smart att låna den här boken. Dessutom liknar den här serien inte något annat av Martin Widmark, så det är kul.
En bok som jag har varit lite nyfiken på ett tag och ska därför läsa den. Den låter hyfsat spännande och omslaget är också fint.
I princip alla har läst Vampire Academy (VA), alla utom jag. Det är dags för det nu! Alla verkar gilla den så jag har höga förväntningar på den, hoppas bara att den når upp till de. Jag har tänkt köpa hela serien på engelska snart, men jag ville läsa de redan nu, och det kanske är lika bra. Fast den ska ändå köpas!
Jag har läst en av Cornelias tidigare böcker, Bläckhjärta, och tyckte mycket om den. Därför ska det bli roligt att läsa något annat av Cornelia.
Ännu en bok som de flesta har läst, men inte jag. Älskad av många är den, vi får se... Jag är faktiskt lite osäker på den.











10 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen du kommer gilla Mycket med än så och Törst :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag också, vi får hålla tummarna! ;D

      Radera
  2. Vilka fina böcker =) hoppas du kommer gilla dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Ska bli så spännande! ;)

      Radera
  3. många bra böcker! hoppas du kommer gilla dom :)

    SvaraRadera
  4. Morwhayle-böckerna är superbra! Jag har typ blivit värsta Bergting-fanet nu på slutet ;) Hans serieroman "The Portent: De dödas rike" är underbar, så den borde du också läsa. Och ja; vad kan man säga om "Reckless" då? Kanske: UNDERBAR OCH FANTASTISK!!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Det verkar som att jag har mycket att se fram emot :) Hoppas verkligen att jag gillar Morwhayle-böckerna, du verkar älska de! ;)
      Har han skrivit en serieroman? Det hade jag ingen aning om, cden får jag ta och läsa! ;D

      Radera
  5. Jag håller med Mimsan om "The Vampire Diaries" böckerna. Det är tur att jag redan hade sett säsong 1 & 2 på TV innan jag läste böckerna, för ärligt talat var de kassa. Läs min recension om du vill veta varför.
    Vem vet? Du kanske älskar dem.

    (Det kommer nog aldrig jag att göra!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, ja, jag har hört många blandade åsikter om böckerna, vi får se hur bra de är. Men jag har för mig att TV-serien är bättre än böckerna, så även om jag inte gillar böckerna ska jag nog titta på serien, fast det beror på...

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...