torsdag 24 januari 2013

Interview Me

Nu var det ett tag sedan jag skrev Interview Me så det är dags att göra det igen! Denna gång intervjuas Lisa på Lisas böcker. Enjoy!

1. Hur länge har du bokbloggat? Jag har bokbloggat sen i början av februari.
2. Dina fem favoritbokbloggar? Oj,det var svårt ... Men jag gillar Bokbuse, Bokclara
3. Din favorittitel? Himlen börjar här  
4. Hur många böcker brukar du låna? Det beror helt på, ibland lånar jag bara en bok, ibland kan jag låna fem. Men vi har ett bibliotek på min skola så eftersom jag kan låna nya böcker praktiskt taget när jag vill brukar det bli att jag inte lånar så många böcker åt gången. 
5. Finns det någon bok du skulle vilja skriva? Åh, ja! Jag skulle vilja skriva en chick-lit (typ som Meg Cabots böcker), men sen skulle jag också vilja skriva en fantasy.
6. Vad gillar du bäst med böcker? Jag gillar hur man, oavsett vart man är, kan försvinna in i en helt annan värld genom att bara läsa en bok.
7. Hur många sidor får en bok vara som mest? Jag skulle inte vilja påstå att jag har något max, men börjar det närma sig 600-700 sidor kan det bli lite kämpigt...
8. När du lånar en bok, lånar du den för utseendet eller kvittar det hur den ser ut? Har jag läst en bra recension eller blivit tipsad om boken bryr jag mig inte om utseendet, men ser boken väldigt tråkig ut kan jag ibland bli avskräck från att läsa den.
9. Din favoritgenre? Jag läser det mesta, så jag har ingen speciell favoritgenre, men den får gärna vara romatisk och ha lite övernaturliga inslag (dystopier <3).
10. Din favoritförfattare? Meg Cabot är en stor favorit, likaså Sarah Dessen. Scott Westerfeld gillar jag också!
11. Har du något tips för hur man får en bra bokblogg? Jag tycker att man ska uppdatera någorlunda ofta och inte bara publicera recensioner utan skriva om lite allt möjligt (men fortfarande bokrelaterat såklart).
12. Hur skriver man en bok, novell? Det har jag själv funderat på flera gånger, hehe ;) 
Men mitt tips är att veta på ett ungefär vad som kommer ske i boken/novellen: hur den börjar, hur den slutar och vad som sker däremellan. Då får man som några riktlinjer. Sen kan man såklart ändra sig allteftersom man skriver. Sen kan det vara bra att bestämma att idag skriver jag, punkt slut! Blir det dåligt kan man alltid redigera texten i efterhand.
13. Varför började du bokblogga? Jag började bokblogga eftersom jag alltid älskat att läsa och ville att nån mer än min svenska-lärare skulle få läsa mina recensioner. ;)
14. Har du läst Spejarens Lärling? Nej, jag har faktiskt inte ens hört talas om den. Är den bra? :)
15. Är du en Twilightälskare eller Twilighthatare? Oj, jag är någonstans mittemellan tror jag. Jag tycker om böckerna, men filmerna har blivit sämre för varje ny som kommit ut. Sen vet jag att det är dåliga könsroller i dom och sånt, men jag gillar Twilight ändå! :)
16. Brukar du läsa när du t.ex sitter på toa, badar eller äter? Om jag är riktigt fast i en bok så läser jag verkligen överallt, hehe. När jag var liten kunde jag sitta på toa och läsa, det har jag dock slutat med nu. ;)
17. Kan du läsa överallt? T.ex när någon tittar på tv och du sitter i soffan och läser? Japp! Jag är en sån person som verkligen försvinner in i en bok och kopplar bort allt runtomkring, därför kan jag läsa nästan överallt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...