måndag 28 januari 2013

Tag: Happy Bookaholic

Jag blev taggad av Ella!

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker? 
Jag älskar den känslan man får när boken är din och bara din. Känna på den, iaktta och granska omslaget, lukta på boken, bläddra i den, hålla den, kolla på storleken på texten (ja, jag vet att det är konstigt men det är så jag gör XD). 
Jag älskar, fullkomligt älskar att köpa nya böcker och allt det som medföljer när boken har blivit din egna. Jag älskar att vänta på böckerna, beställa de och till slut få öppna dessa paket (minijulafton!). I princip så älskar jag allt med böcker!


2. Hur ofta köper du nya böcker? 
Tråkigt nog nästan aldrig. Jag brukar oftast beställa recex och då köper jag ju inte några böcker. Men jag har tänkt göra en födelsedagsbeställning när jag fyller år (den 22 april), vilket påminner mig om att det borde vara en födelsedagsbeställning för både mig och bloggen, för jag fyller år den 22 april och bloggen fyller år den 21...

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du? 
Det beror på hur man ser på det hela. Jag kan i alla säga att jag föredrar Bokmässan framför både nätbokhandlar och fysiska. Jag menar, där får man liksom det bästa från båda: Det billiga efter nätbokhandlar (för det är rätt så billigt på Bokmässan) och så får man "träffa böckerna" live från fysiska bokhandlar. Men om Bokmässan inte räknas så får det nog bli...bokhandlar online då det är mycket billigare och så får man gå och längta ett tag tills böckerna kommer fram.

4. Har du någon favorit-bokaffär?
En enda gång har jag varit på SF-bokhandeln och älskade det i hög grad! Underbart med så många bra böcker :D Tyvärr så har jag bara varit där en ynka gång och jag är inte säker på när det blir av igen...

5. Brukar du förbeställa böcker? 
Det har jag förvisso inte gjort...än ;)

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?

Nej, det har jag inte då jag inte brukar handla böcker, men gränsen är väl att jag inte får bli pank ;D Jag tjänar ju inga egna pengar och kan därför inte spender så mycket på böcker.

7. Bokköpstopp - är det något för dig? 
Samma som ovanstående :)

8. Hur stor är din bokönskelisa?
ENORM! Det finns tusentals med böcker jag vill ha. Jag är jämt och ständigt köpgalen, fastän jag inte köper så mycket böcker ;)

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?

Allra helst skulle jag vilja ha all, men nu är det ju tyvärr endast tre böcker jag får välja...
Switched - Amanda Hocking
Cinder - Marissa Meyer
Om jag kunde drömma: Den grafiska romanen - Stephanie Meyer
Och minst ett dussin till!

10. Vem taggar du vidare?

Karin och Vera!


2 kommentarer:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...