lördag 2 februari 2013

Airhead

Författare: Meg Cabot
Genre: Chick-lit
Sidor: 290
Förlag: Rabén & Sjögren (Tack för boken!)
Serie: Airhead #1
Utgivningsår: 2012
Originaltitel: Airhead
Översättare: Maria Holst
Övrigt: Passar åldern 12-15/20


Handling: Em Watts är betydligt mer pojkflicka än en partyprinsessa. Hon har inte alls lust att gå på SoHo Stark Megastores stjärnspäckade öppningskväll. Men hennes syster Frida vill, eftersom hennes idol Gabriel Luna ska komma dit liksom affärskedjans nya "ansikte", supermodellen Nikki Howard. Och någon måste hålla koll på Frida.

Men en olycka sker, som totalt ställer Ems liv på ända. Hon upphör plötsligt vara sig själv. Bokstavligen ...


Omdöme: Jag hade absolut inga höga förväntningar på boken, det var evigheter jag läste något av Meg Cabot, vad kan det vara? 3 år sedan? Därför var mina förväntningar inte på topp. Visst hade jag läst några positiva recensioner på boken och hoppades på att jag skulle gilla den. Min önskan blev uppfylld, lyckligtvis. Det var nog tur attt jag inte hade så höga förväntningar, för kanske (bara kanske) hade jag inte gillat den lika mycket då. Men huvudsakligen så gillade jag den.
Efter att ha hört talas om boken på ett antal bloggar så blev jag väldigt nyfiken. Som sagt så var det väldigt länge sedan jag läste en bok av Meg Cabot så minnet av henne behövde verkligen friskas upp lite.

Jag har dock varit lite tveksam eftersom chick-lit inte är min grej, men förvånansvärt nog så gillade jag verkligen boken. Jag var tydligen väldigt sugen på något som detta då jag har varit i en liten lässvacka ett tag, men denna lättsamma boken passade perfekt för att få igång läslusten igen!
Den går snabbt att läsa och är lättsam och underhållande, helt enkelt en roligt skön bok som aldrig blev tråkig att läsa. Så självklart ska jag be om recex på fortsättningarna, fast det lär tyvärr dröja i och med att jag har ett löfte om att jag inte ska beställa några som helst böcker på en hel månad. Chockerande, eller hur? Men så är det tyvärr, så jag får vänta ända till mars innan jag beställer de.

Em blev snabbt min favoritkaraktär och Lulu och Christopher kom tätt efter. Nikki gillade jag inte över huvud taget, hon var ju inte någon särskilt trevlig person, detsamma gäller Brandon som jag inte blev särskilt förtjust i.
Jag är glad att Rabén & Sjögren valde att behålla originalomslagen som är de snyggaste av alla omslagen som finns. Även ryggarna är läckra. Mycket snygga att ha i bokyllan.

Sammanfattningsvis så är detta en bok som jag är nöjd över att jag läste och som rekommenderas. Dock ingen favorit, men helt klart mycket bra!

2 kommentarer:

  1. Jag är verklligen sugen på att läsa den här boken! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde du göra, verkligen mysig att läsa! ;)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...