torsdag 14 februari 2013

Temainlägg: Det är avgjort vilka böcker jag ska läsa!

Nu äntligen vet jag vilka böcker som ska läsas till mitt Fairytale-Retelling-tema. Med er hjälp såklart! Det blev fem stycken som alla kommer bli störtspännande att läsa! Och sedan att alla råkar ha snygga omslag, det har ju inget med saken att göra. Dessa böcker blev det:



Cinder av Marissa Meyer 


A kiss in time by Alex Flinn



Ash by Malinda Lo


Beastly by Alex Flinn


Sisters red by Jackson Pearce

Japp, de fem böckerna blir det. Dock så kommer jag inte prioritera Beastly särskilt högt då jag redan har med en annan bok av samma författare, A kiss in time. Och som vanligt kan jag inte låta bli att berätta lite om varje bok, de som vill får givetvis hoppa över den biten.

Cinder - Marissa Meyer | Jag har valt att läsa Cinder på svenska, dels för att det går snabbare att läsa den då och jag vill helst hinna läsa alla böcker i temat samt lite andra böcker vid sidan av. Så jag kommer beställa Cinder som recex då boken enligt många andra bokbloggare ska vara riktigt bra.
Cinder är en Retelling på Askungen, varav titeln. Cinder, huvudpersonen, är en cyborg och lever i ett framtida Beijing. Det är väl i grund och botten det enda jag vet om boken, jag vill inte bli spoilad och därför har jag inte läst någon handling överhuvudtaget, enbart omdömen. I vilket fall som helst så verkar det som att den är superbra och alla gillar den. Omslaget tycker jag är riktigt snyggt faktiskt.

A kiss in time - Alex Flinn | För ett tag sedan fick jag reda på att Alex Flinn är en kvinnlig författare, inte en manlig som jag har trott i typ flera år, japp, så bra koll har jag! Fast jag råkar faktiskt veta att det är en Retelling av Törnrosa. Talia (Törnrosa) väcks av en pojke i framtiden, det är det lilla jag vet om den boken.

Ash - Malinda Lo | Även detta är en Retelling av Askungen. Och även denna bok vet jag inte så mycket om, mer än att det ska handla om älvor, vilket jag tycker låter intressant. Det som fick mig att vilja läsa boken var faktiskt omslaget som är helt underbart vackert!

Beastly - Alex Flinn | Som sagt så kommer jag inte prioritera denna boken särskilt högt eftersom jag redan har med en annan bok av samma författare, men självklart ska jag läsa även denna om jag får tid till det. Detta är en Retelling av Skönheten och Odjuret, och det är främst denna bok som Alex Flinn är känd för.

Sisters red - Jackson Pearce | Först och främst så är omslaget hur jäkla läckert som helst! Håller ni inte med mig? Riktigt coolt, och den andra boken av Jackson Pearce (Jackson Pearce har nämligen skrivit fler än en Retelling!), Sweetly (som är en Retelling av Hans och Greta), har också ett riktigt fint omslag!
Detta är en Retelling av Rödluvan och vargen. Fast till skillnad från Rödluvan och vargen handlar Sisters red om två systrar som är varulvsjägare (lite udda!) och de är kompisar med någon skogshuggare (tror jag) som hjälper till att slåss mot varulvarna.

Det var lite kort om alla böckerna. Jag har tänkt läsa de i följande ordning:
  1. Cinder
  2. A kiss in time
  3. Sisters red
  4. Ash
  5. Beastly
Idag är det ingen vanlig dag, utan det är Alla Hjärtans Dag! Så jag önskar er en glad Alla Hjärtans Dag! Ha en bra dag med mycket mys. Kram på er!


15 kommentarer:

  1. Beastly är jättebra! Du måste verkligen läsa den om du har tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra, då ska jag se till att försöka plöja igenom alla böckerna för att hinna läsa den också :)

      Radera
  2. Men...men...men...Beastly är så bra D:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är den bättre än A kiss in time? :D

      Radera
  3. Svar
    1. Tack detsamma! Glad Alla hjärtans dag! ❤

      Radera
  4. Hoppas du älskar Cinder lika mycket som jag gjorde, va helt underbar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får vi hoppas på! Det verkar som att alla som läst den har gillat den, så förväntningarna är riktigt höga! :)

      Radera
  5. Svar: Detsamma, lite i efterskott! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du! <3
      Äsch, det gör detsamma, det är tanken som räknas! :)

      Radera
  6. Glad alla hjärtans dag i efterskott och ska bli kul att läsa om böckerna =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack söta Miriam! :D <3

      Radera
  7. Cinder var fantastisk, jeg håper du liker den like godt som det jeg gjorde :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi håller tummarna, förväntningarna är höga! Detta ska bli riktigt spännande! :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...