lördag 23 mars 2013

Filmnyheter #1

Jag blev sugen på att skriva lite om olika filmnyheter i brist på annat roligt att blogga om (fast jag har inte brist på recensioner som ska skrivas, jag kände bara att jag behövde blogga om något annat än recensioner för tillfället).
Det känns lite som att 2013 är det stora filmåret, det är mängder av filmer som görs och släpps just detta år, i alla fall filmer som jag känner till och längtar efter. Jag kommer nu lite snabbt gå igenom några filmer som är speciellt efterlängtade!
(Alla bilder i inlägget är tagna från Google)

Vampire Academy
Först och främst, en bok jag inte har läst, som nu ska göra som film: nämligen Vampire Academy! Fast istället ska den heta Blood Sisters, alltså inte Vampire Academy. Jag tycker att det är synd att den inte ska heta Vampire Academy, för jag gillar det namnet, men Blood Sisters låter helt okej det också.
Det är Zoey Deutch som ska spela Rose, Lucy Fry (hon påminner mig lite om Glimmer i THG!) som ska spela Lissa och Danila Kozlovsky som ska spela Dimitri.
Filmen beräknas vara klar under 2014, då har jag gott om tid på mig att läsa böckerna!


The Host
Nu i slutet av mars, närmare bestämt den 29, är det dags för The Host att göra premiär! Jag är så peppad i och med att jag läste och älskade boken (fast den är lite seg), vilket påminner mig om att jag borde läsa om den.

Delirium
Som ni säkert vet så ska Delirium-trilogin bli en tv-serie, det gillas starkt av mig. Det är kul att det inte bara blir filmer utav böcker utan även tv-serier. Man har nu bestämt sig för att göra ett pilotavsnitt, och tyvärr sägs det att det är mycket från boken som kommer ändras i tv-serien, jag hoppas att det inte är sant.

Casting:


Emma Roberts (Lena), Gregg Sulkin (Julian) och Daren Kagasof (Alex)

Catching Fire
Jag är antagligen inte den enda som längtar efter att Catching Fire ska komma ut snart. Men vi får tyvärr vänta ett litet tag till, för det är inte fören i november som Catching Fire har premiär!


City of Bones
Snart, snart kommer City of Bones visas på de vita dukarna. Mer än så behöver jag nog inte säga, de flesta vet redan allt. Jag säger bara: ni som inte har läst boken, gör det, den släpps snart på svenska för er som inte gärna läser på engelska. LÄS!


Tyvärr har jag inte mer tid att skriva just nu, men det lär komma upp ett liknande inlägg där jag berättar om mer filmer imorgon eller nästa vecka. Appropå nästa vecka (alltså på måndag) så har jag inte lov den veckan, jag har istället lov veckan efter påsk. Jag ville bara informera er om det.


8 kommentarer:

  1. Ska Emma Roberts spela Lena?! Känns liksom helt perfekt enligt mig nu när jag tänker på henne som Lena, känns som om Lena alltid sätt ut så för mig, haha!:D
    Vilken bra idé förresten, ska bli roligt att läsa fler linande inlägg!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte precis detsamma när jag fick reda på att Emma Roberts skulle spela Lena, men efter ett tag tyckte jag att hon passade bra och liknade den Lena jag hade föreställt mig :)
      Roligt att du gillade det, fast man kan ju inte säga att det är helt min idé, det är ganska många bokbloggar som berättar om film- och boknyheter, men tack ändå ;) Det är främst för att hålla mig själv och andra informerade om vad som pågår :D

      Radera
  2. Visste ju att Delirium skulle bli tv-serie, men visste inte att de hittat skådespelare!
    Är jättenöjd med Emma Roberts som Lena! Jag älskar Emma Roberts!
    Tror även att Gregg Sulkin kommer bli en bra Julian, men är inte helt nöjd med utseendet på Alex. Men förhoppningsvis blir det bra :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har nog de flesta vetat länge ;) Jag med, hon är så söt och passar säkert utmärkt som Lena :D
      Absolut, han liknar faktiskt den Julian jag föreställde mig, men Alex måste se mer...Alex ut. Hans ögon MÅSTE vara bärnstensfärgade och han måste vara helt perfekt!! Vi får hålla tummarna för det!^^ :D

      Radera
  3. Jag längtar så efter att City of Bones ska komma ut, jag hoppas verkligen att den blir bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också, förväntningarna inför filmen är skyhöga. Den måste vara precis som boken, för om den är det så lär det lyckas i och med att boken är helt underbar (enligt mig) :)

      Radera
  4. Och sen tror jag att de har bestämt att "The seventh son" har premiär i år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså? Det hade jag ingen aning om :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...