fredag 12 april 2013

Bokbloggsjerka 12-15 april

Nu tror ni säkert att detta är första gången jag skriver en bokbloggsjerka på bloggen, men så är inte fallet! För ett tag sedan (dvs evigheter) började jag med den så kallade bokbloggsjerkan, men deltog bara ett fåtal gånger, men nu hänger jag på igen! Klicka här för mer information om bokbloggsjerkan och syftet med det! Jag tänkte att det kunde vara lite skojigt, så vi kör på. Helgens fråga är:

Kan du ge tips på en bok som man absolut inte kan lägga ifrån sig? Om du kan får du gärna ge förslag på en bok inom så många genrer som möjligt, men det är absolut inte ett krav för att vara med i jerkan. Förslag på en bok är lika välkommet som förslag på tio!

 Det är många böcker jag har läst som har varit svåra att lägga ifrån sig, spänningen har varit på topp. Hungerspelen är/var en sådan bok, likaså Harry Potter, Engelsfors-trilogin, Airhead, Rör mig inte!, Himlen börjar här. Alla är de böcker som jag gillar mycket och har etsat sig fast på hjärnan och inte går att glömma, helt enkelt böcker som är extremt svåra att lägga ifrån sig.
Ärligt talat skulle jag vilja nämna många fler (minst 9865543572883678 andra böcker), men för att detta inte ska bli för långt (och för att jag ser fram emot att lägga mig i sängen med en kopp te och en bok) kortar jag ner det till bara dessa. Hur som helst finner jag det alltid svårt att lägga ifrån sig en bok (under förutsättningarna att den inte är pissdålig).

16 kommentarer:

  1. Harry Potter-böckerna är riktigt bra :) De andra har jag dock inte läst (än).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är de! Det borde du absolut göra! :D

      Radera
  2. Jag har precis börjat läsa Hungerspelen och de verkar lovande, och filmen gillade jag jättemycket när jag såg den på bio, så jag håller tummarna för att inte bli besviken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att du kommer älska Hungerspelen, för enligt mig är boken betydligt bättre än filmen, fast så brukar det oftast vara ;)

      Radera
  3. Harry Potter-böckerna var verkligen svåra att lägga ifrån sig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken till bladvändare har jag aldrig stött på!^^

      Radera
  4. Cirkeln och Eld hade jag kunnat ha med jag också :)

    SvaraRadera
  5. Hungerspelen gillade jag mycket men Harry Potter-Nej inget för mej :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, inte det? Det var väl knasigt, men att du gillade Hungerspelen, det kan jag mycket väl förstå! ;)

      Radera
  6. Hungerspelen och Engelfors böckerna står i hyllan och väntar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ta dig an de för tusan, annars missar du något! :D

      Radera
  7. Skäms lite för att jag inte läst någon av Potterböckerna, a
    lla andra i familjen har slukat dem, men de känns inte rätt för mig. Engelforsböckerna däremot är jag nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad synd, min åsikt är att de är helt gudomliga, du borde ge de en chans någon gång, jag lovar att du blir helt fast (det är i alla fall 99% chans att du kommer bli det!)^^
      Engelsforsböckerna är också skitbra, om du kan lyckas hålla dig från att läsa de innan Nyckeln kommer ut har du en riktig tur så att du slipper vänta, vänta och vänta tills hela serien har kommit! ;p Men jag råder dig att ta dig an dce så snrt som möjligt så att du liksom Lena ovanför intet missar något riktigt riktigt bra :D

      Radera
  8. Av dom böckerna har jag inte läst Airhead, Himlen börjar här. men nu blir jag såklart sugen!
    (för jag håller helt med om de övriga)

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...