lördag 27 april 2013

Bokbloggsjerka 26-29 april

jerka11Dags för bokbloggsjerkan igen! Mer information om jerkan hittar du här! Helgens fråga lyder så här:

Hur viktiga är böckernas förord egentligen? Läser du dem eller skippar du dem helt och hållet?

Nja, jag måste tyvärr medge att jag för det mesta aldrig läser de. Japp, jag tycker inte att förord är något av intresse och jag lockas inte direkt till att ta mig en titt. Jag avstår helst för att jag tycker de är så trista. Tillför de inte något till historien så ägnar jag de inte en tanke, eller jo, kanske "Usch, bläddra förbi fort nu, Alba!". Fast det kan hända att jag läser förordet om det är kort, verkar intressant eller om någon jag känner har skrivit boken, men det händer mycket mycket sällan.

Brukar ni läsa förord?



10 kommentarer:

  1. Det beror på hur långt det är, och möjligtvis läser jag det nä jag har läst klart boken för att jag vill ha något att läsa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det kan hända, men personligen är förord inte något som intresserar mig ;)

      Radera
  2. Jag läser dem och brukar sedan undra varför, det är inte ofta som de tillför något, men det vet man ju inte innan man läst dem. Ett litet moment 22 där ;)

    SvaraRadera
  3. Tror att du har en poäng där, förorden ska vara korta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om de är korta kan det hända att jag läser de, men långa förord är inget för mig :)

      Radera
  4. Jag håller med dig om längden på förordet. De måste vara korta för att jag ska finna intresse till att läsa dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, annars blir det lätt så ointressant och tråkigt! Jag bryr mig inte så mycket om vad författaren har att säga ;)

      Radera
  5. Jag är inte heller intresserad av förord och läser dem ytterst sällan. De gånger jag gör det skummar jag bara igenom dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det händer att jag också skummar :D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...