tisdag 16 april 2013

Filmnyheter #3: Catching Fire & Cirkeln ska bli film!

Ingen kan väl ha undgått att lägga märke till att det har kommit ut en Catching Fire teaser trailer på YouTube, jag antar att den cirkulerar runt på de flesta bloggar i nuläget, så även min. Här kommer den! ENJOY!!


JAG. ÄR. SÅ. SJUKT. PEPP!! Jag kan knappt bärga mig, hur ska jag orka vänta ända till den 22 november!? OMFG!

Sedan har vi kommit till den andra stora nyheten som har läckt ut. Cirkel ska bli film! Och på riktigt den här gången, jag vet, det var riktigt förra gången också, men nu har RMV film köpt filmrättigheterna och arbetet är i full gång! Igår kväll kom min mamma intjoande i mitt rum precis efter att jag hade kommit hem från min orientering (vi har löpträning på måndagar och orientering på onsdagar, men det hör inte hit!) och skrek "Alba, har du hört att din favoritserie, Engelsfors eller vad sjutton den nu heter, den ska bli film! Och det är Benny Andersson, han i ABBA, och hans son som har köpt filmrättigheterna! Roligt va?"
Det visste jag faktiskt redan, alltså att Cirkeln skulle bli film, men däremot visste jag inte att det var Benny och hans son, Ludvig, som hade köpt filmrättigheterna. Så tack, mamma, för att du har koll på saker som rör böcker jag gillar...ibland!
Levin Akin ska skriva manuset tillsammans med Sara Bergmark Elfgren som jobbade som manusförfattare innan hon blev medförfattare till Engelsfors-trilogin.


2 kommentarer:

  1. Oj vad roligt att Cirkeln ska bli film!!! Och shit vad jag längtar till den 22 november, den här gången SKA jag se den på bio!:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, hoppas att det blir bra! Jag med, jag vill se den NU! ;D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...