tisdag 2 april 2013

Liebster Blog Award


Tack till söta Liv och Ella för att ni båda gav mig denna utmärkelse och tack för era fina ord också!^^ När man får denna utmärkelse ska man svara på nio frågor och därefter skicka den vidare till fem andra bloggare, och eftersom jag älskar att svara på enkäter så är det med glädje jag tar mig an dessa frågor!

Vad ville du bli när du var liten?

Det beror på vilken ålder du syftar på, menar du runt tre-sex år så skulle svaret vara superhjälte (vadå, det vill väl alla ungar vara när de är små, dah!?) eller kock, och om du syftar på sex-tretton (tretton är min nuvarande ålder, eller i alla fall snart, jag fyller år nu i april) så är svaret författare och designer (hur nu det ska gå med betyget D i slöjd?). Såhär på rak arm kan jag inte säga vad jag vill bli, i alla fall inte i nuläget, men just författare och designer har varit min  stora dröm i många år. Ja, vad vill jag bli egentligen? Foto är ett av mina största intressen (förutom böcker och läsning såklart!) och liksom Ella skulle jag inte ha något emot att vara journalist!

Vad är du idag?

Idag är jag en gladlynt, livad, fotbolls- och djurälskande, barnslig och petig godisgris till boknörd som älskar att rätta folks stavfel (hehe, gör det jämt på mina klasskamrater, men hittills har ingen blivit sur!)

Vart vill du helst resa?

Det är många platser jag vill besöka, särskilt fantasiplatser såsom Diagongränden, Fylke och Morwhayle, men utöver det skulle jag vilja besöka London, Paris, New York, Japan och hur många fler ställen som helst. Särskilt London och Japan, Paris har jag faktiskt redan "varit i", jag åkte igenom staden i bilen och fick se en skymt av Eiffeltornet, riktigt mysigt faktiskt, fast alla i den staden kör som galningar, i synnerhet mopedisterna.

Var ser du dig själv om fem år?

Om fem år är jag förhoppningsvis en god elev och studerande med höga betyg om jag håller måttet, självklart har jag massor med goda vänner, driver fortfarande denna bokblogg med dess underbara läsare och har de mest hänförande bokbloggarkompisar, för självklart är jag fortfarande en bokslukare!

Rött eller vitt?

Backa ett steg nu! Vad är det vi pratar om? Rött eller vitt vad? Röda eller vita bokhyllor, är det det vi pratar om? I så fall är det vitt som gäller! Röda eller vita rosor? Röda! Rött eller vitt nagellack? Då blir det rött! Rött eller vit vin? Ingen aning, jag har inte smakat. Nej, men seriöst, vad är det vi pratar om? Det beror liksom på vad det gäller. Om vi pratar om färgen i allmänhet så skulle mitt svar för tillfället vara rött då jag i nuläget förknippar vitt med kallt.

Sommar eller vinter?

Vad tror ni? Självklart är det sommar! Jag gillar både vinter och sommar men jag ser mer fördelar med sommaren än med vintern. På sommaren har man sommarlov, vilket betyder att man har all tid i världen att ägna åt precis vad man vill, läsning, umgås med vänner eller bada. Och apropå bada, det är ännu en orsak till varför jag gillar sommaren mest.

Skog eller hav?

Jag har vuxit upp med både skogen och havet som granne (okej, det är inget hav, det är en sjö) och trivs enormt med bådadera. Jag älskar naturen, både skog och hav. För mig är det som att välja mellan vem man älskar mest, mamma eller pappa, det är omöjligt att välja. Jag trivs som fisken i vattnet. Havet och skogen är en stor del av mitt liv.

Vad gör dig ledsen?

Efter den förra frågan känns detta som en lätt fråga, för jag vet jag ogillar. Jag HATAR orättvisor och förtryck, precis som Matilda, Liv och Ella. Usch, tanken på att det faktiskt förekommer förtryck, orättvisor och liknande saker gör mig mycket ledsen och jag blir arg på den värld jag lever i, varför kan vi inte förstå varandra och istället för att vara onda vara goda? Jag fullkomligt hatar när folk är elaka mot varandra, men jag blir också ledsen över hur vi behandlar djur. Sedan blir jag såklart ledsen över att en bra bok eller serie tar slut och sådant, men i huvudsak är det orättvisor, förtryck och djurmisshandel som gör mig mest ledsen och besviken.

Vad är det bästa du vet?

Oj, jag som gillar så mycket saker! Harry Potter (vad oväntat?), böcker, fotografering, mina djur, godis, popcorn, mys med vänner, alla härliga bokbloggare, bokbloggarvärlden, musik, bågskytte, lov och ledighet, varma sommardagar, bada, mina kusiner, min familj, glass, semester, fågelkvitter, choklad, min födelsedag och ungefär 1000000000000 andra saker, men de orkar jag inte skriva!

Dessa bloggar skickar jag vidare utmärkelsen till:

Kära Mimmi, självklart måste jag ge henne denna utmärkelse. Maken till härlig tjej finns inte. Hon är en av mina favoriter inom bokbloggsvärlden och är absolut värd lite mer uppmärksamhet. Kram på dig Mimmi!!^^<3

Viggo från Bookfinger får jag icke glömma, även han förtjänar mer uppmärksamhet. Han skriver intressanta recensioner och är supersnäll!

Söta Miriam blir inte utan utmärkelse hon heller! Jag blir alltid glad av att se att hon har skrivit ett nytt inlägg och det är alltid med ett leende på läpparna jag lämnar hennes blogg. Hon är sprudlande glad!^^

Ännu en av mina favoritbokbloggare är Karin. Hon skriver intressanta inlägg och blandar i mycket personlighet. Henne hoppas jag på att få träffa under årets Bokmässa!

Även Karins tvillingsyster, Vera, slinker med. Jag känner henne inte så jättebra, men tycker definitivt att hon förtjänar mer uppmärksamhet. 

Sedan kan jag inte låta bli att fuska och ha med två extra bokbloggare, men jag gillar de så fasligt mycket och jag tror inte att det skadar att småfuska lite. Dessa två bokbloggar samt bokbloggare gillar jag också väldigt mycket och även deras bloggar lämnar jag med ett leende på läpparna!

Jag har gjort två stycken tidsinställda recensioner, varav den ena kommer imorgon och den andra i övermorgon!


4 kommentarer:

  1. Alltså Alba du är ju bara för SÖT! Tack så mycket ^^

    SvaraRadera
  2. Tack så himla mycket! (=
    Detsamma...
    Hoppas att jag träffar dig på nästa bokmässa...(=

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! :D
      Det hoppas jag också^^ <3

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...