måndag 22 juli 2013

Sommartävlingen: 4:e kluringen

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!

Jag vet, kluringen skulle ha publicerats igår (någon gång under helgen med andra ord), men på grund av ditt och datt så har tid inte funnits till det (t.ex så har jag varit på midnattsteater/krönikerspel igår, hjälpt till att förbereda inför mammas femtioårs-fest och trixat med partytält, det och mycket annat), så jag hoppas att det går bra att jag lägger upp kluringen nu istället!
Kluring nr 3 och 4 har jag med mening gjort lite svårare än de innan då många har haft full pott på de tidigare.
Denna kluringen går ut på att ni ska lista ut vilka böckers ryggar jag har pixeliserat. Jag vill ha titel på boken samt författarnamn!

(Titel + författarnamn x 8) (1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 8 p)


Bild 1
Bild 2


Jag funderar även på att göra en video eller ett vanligt inlägg med bilder på de ställen där jag brukar sitta och läsa under sommaren. Skulle det vara roligt?


21 kommentarer:

  1. ja det med en video skulle vara kul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt, då kanske det inträffar under veckan! :)

      Radera
  2. Denna var ännu svårare xD Mina svar är här (fast jag har två titlar som jag inte är exakt säker på vilken bok av en serie det är..)

    1.
    2. Clockwork Princess - Cassandra Clare (en infernal devices bok är det iaf ;D)
    3. Helena - Josephine Angelini (eller är det Hades? ;D)
    4.
    5.
    6. Paganinikontraktet- Lars Kepler
    7. The fault in our stars - John Green
    8. Rubinröd - Kerstin Gier

    SvaraRadera
  3. Bild 1 uppifrån och ner... har nog inte så många rätt men gissar lite iallafall.

    1 Hans Majestäts Drake - Naomi Novik
    2
    3 Helena - Josephine Angelini
    4

    Bild 2
    1
    2 Paganinikontraktet - Lars Kepler
    3 The fault in our stars - John Green
    4 rubinröd - Kerstin gier

    SvaraRadera
  4. 1.
    2.Clockwork angel - Cassandra Claire
    3. Helena - Josephine Angelini
    4.
    5.
    6. Paganinikontraktet - Lars Kepler
    7. The fault in our stars - John Green
    8. Rubinröd - Kerstin Geir.

    SvaraRadera
  5. 1. Larklight av Philip Pullman
    2. Clockwork angel av Cassandra Clare
    3. Helena av Josephine Angelini
    4. -
    Bild 2:
    5. -
    6. -
    7. The fault in our stars av John Green
    8. Rubinröd av Kerstin Gier

    SvaraRadera
  6. 1. Larklight av Philip Reeve
    2. Clockwork angel av Cassandra Clare
    3.
    4.
    5.
    6.
    7. The Fault in Our Stars av John Green
    8. Rubinröd av Kerstin Gier

    Nu antar jag att man kan kommentera flera gånger om man kommer på något...

    SvaraRadera
  7. Kom på en till (tror jag)
    3. Starcrossed av Joseåhine Angeline (Jag tror det är Hades men jag är inte säker)

    SvaraRadera
  8. Eeem.. det tog ett tag, men nu är jag rätt säker på de flesta... Och visst, gör en video! låter kul! :D

    1. Larklight - Philip Reeve
    2. Clockwork angel - Cassandra Clare
    3. Helena - Josephine Angelini
    4. Betvingade - Simona Ahrnstedt
    5. ??? tycker jag känner igen ryggen men ingen aning... -.-
    6. Paganinikontraktet - Lars Kepler
    7. The fault in our stars - John Green
    8. Rubinröd - Kerstin Gier

    SvaraRadera
  9. 1. Have no idea...
    2. ?? - Cassandra Clare
    3. Hades - Josephine Angelini
    4. Betvingade - Simona Ahrnstedt

    5. -
    6. -
    7. The Fault in our stars - John Green
    8. Rubinröd - Kiersten Gier


    Det här är väl näst sista kluringen? Är nyfiken på alla svaren och vem som prickade in mest rätt. :)

    SvaraRadera
  10. Kluring 4
    Bild 1 (uppifrån och ner)
    1.
    2. Clockwork Angel – Cassandra Clare
    3. Starcrossed Hades - Josephine Angelini
    4.
    Bild 2 (uppifrån och ner)
    5. Sommardöden – Mons Kallentoft
    6. Paganinikontraktet – Lars Kepler
    7. The Fault in Our Stars – John Green
    8. Rubinröd – Kerstin Gier

    SvaraRadera
  11. Det skulle vara roligt med en video! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då satsar jag på att fixa det!^^

      Radera
  12. Bild 1:
    Första boken = Larklight av Philip Reeve
    Tredje boken = Hades av Josephine Angelini
    Bild 2:
    Tredje boken = Delirium av Lauren Oliver
    Fjärde boken = Rubinröd av Kerstin Gier

    SvaraRadera
  13. Tack igen för att du ville delta i min tippsrunda, men tyvärr hann jag inte klart i tid pga semester (varför var jag tvungen att starta bloggen i juli?! ;) Därför sparar jag ideén till ett annat tillfälle, och då kommer du vara en av de första att få veta det. Ses! :D

    SvaraRadera
  14. Okej, här kommer mina svar...

    1:Larklight av Philip Reeve
    2:Clockwork Angel av Cassandra Clare
    3:Hades av Josephine Angeline (?)
    4:
    5:
    6:
    7:The fault in our stars av John Green
    8:Rubinröd av Kerstin Gier

    SvaraRadera
  15. 1.
    2. Clockwork Angel av Cassandra Clare
    3.
    4.
    5. Hex Hall av Rachel Hawkins? Nej, det var svårt den här gången!
    6.
    7. The Fault in Our Stars av John Green
    8. Rubinröd av Kerstin Gier

    SvaraRadera
  16. 1.-
    2.Clockwork Angel av Cassandra Clare
    3.Hades av Josephine Angelini
    4.-
    5.-
    6.Paganinikontraktet av Lars Kepler
    7.The fault in our stars av John Green
    8.Rubinröd av Kerstin Gier
    /Laura

    SvaraRadera
  17. Bild ett:
    (upp till ner)
    1. Larklight av Philip Reeve
    2. vet ej
    3. vet ej igen ( visste är jag bra på det här ;) )
    4. Strimmor av hopp av Ruta Sepetys

    Bild två:
    (upp till ner)
    1-3: Har inte en aning...
    4. Rubinröd av Kerstin Gier

    SvaraRadera
  18. 1) -
    2) Clockwork Angel - Cassandra Clare
    3) Helena eller Hades - Josephine Angelini
    4) -
    5) -
    6) Paganinikontraktet - Lars Kepler
    7) The Fault In Our Stars - John Green
    8) Rubinröd - Kerstin Gier

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...