måndag 19 augusti 2013

I min brevlåda #20: Recex och bibliotekslån

Jag har återigen lyckats skrapa ihop lite böcker, denna gång fyra. Borde egentligen införa köpstopp ända fram till Bokmässan eftersom jag redan har så mycket böcker i hyllan att läsa, men jag litar faktiskt på att jag kan hålla fingrarna i styr och endast ber om några få recex (tills det mesta i hyllan är utläst vill säga) och bara beger mig till biblioteket då och då (fast det händer inte särskilt ofta att jag strövar runt på biblioteket, brukar bara åka dit för att låna några seriealbum eller liknande, men det kanske blir ändring på det nu i och med att min nya skola i princip ligger jämte biblioteket...) Hur som helst, nya böcker! Vi börjar med bibliotekslånen:
-Sommarblues (Lou! #2) & Busskyrkogården (Lou! #3) av Julien Neel
Tusen tack till min lillebror som visste att jag bara läst del 4 och 5 i Lou!-serien och därför lånade hem dessa när han såg att de fanns inne! Har redan läst och recension lär komma upp snart tror jag. Det är i alla fall riktigt mysigt med seriealbum på sommaren (som förvisso snart är slut och ett tecken på det är att skolan börjar redan IDAG! -.-)

-Insurgent (Divergent #2) av Veronica Roth
ÄNTLIGEN! Äntligen ska jag också få läsa fortsättningen på Divergent, som jag har längtat! Jag är så taggad, hoppas verkligen att boken lever upp till mina förväntningar. Vill genast sätta tänderna i den fastän jag tyvärr har lite annat att läsa först. Tack till Modernista för boken!

-En liten hattaffär på hörnet av Marita Conlon McKenna
Efter att ha hört Karin tala så mycket gott om boken blev jag riktigt sugen på att läsa den, vilket jag nu snart ska få göra. Vad jag vet så ska det vara en väldigt mysig bok som utspelar sig på typ 1800-talet/1900-talet, själv hoppas jag på det första, för ni vet ju hur mycket jag älskar 1800-talet! Tack till Norstedt för recexet!

Har ni läst någon av dessa böcker och vad tyckte ni i så fall om de?
Eller har ni fått hem något roligt på sistone?



14 kommentarer:

  1. Svar
    1. Åh, vill verkligen läsa!! Det kliar i fingrarna ;)

      Radera
  2. Insurgent är riktigt bra!
    Har funderat på att låna några seriealbum, kanske Lou! är något för mig?

    Jag börjar skolan imorgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste verkligen läsa den snart! :)
      Kanske det kanske :)

      Min första skoldag är nu över.

      Radera
  3. Jag håller på att läsa Insurgent nu :)

    SvaraRadera
  4. Läst halva Insurgent på engelska och den är så bra! :D
    Har köpt den på svenska nu också eftersom den engelska är min mammas... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från början ville jag läsa och ha serien på engelska men när förlaget som gav ut den svenska utgåvan frågade om jag ville ha den så tänkte jag att det gick minst lika bra ;)
      Haha, den svenska utgåvan är ju också fin :D

      Radera
  5. Insurgent är riktigt bra, den slår visserligen inte ettan men ändå. Lou har jag läst också, fast mest på franska då (de svenska serierna läste jag när de gick i Kamratposten).

    Förresten, jag har fortfarande lov. Haha ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vill genast sätta tänderna i den, men den får TYVÄRR vänta lite till ;) Ja, visst är de mysiga? :D
      Fuuuskigt honey c:

      Radera
  6. Svar
    1. Ja, är riktigt nöjd över veckans fångst :)

      Radera
  7. En liten hattaffär på hörnet är jättemysig, hoppas att du gillar den...
    Har haft min första skolvecka nu, stön...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde jag verkligen, urmysig! ^^
      Sommarlovet hade gärna fått fortsätta ;)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...