söndag 20 oktober 2013

Reading Habits Tag

Jag har blivit taggad av Andrea (tackar!) att göra den här lustiga tagen om mina läsvanor, så håll i hatten för nu kör vi!

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
Jag brukar oftast läsa i min säng eller i vardagsrummet i någon av fåtöljerna eller sofforna, men för det mesta i min säng.

2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Bokmärke! Men av någon anledning har flera av mina bokmärken försvunnit på något mystiskt sätt på senaste tiden, så därför har jag använt så lappar till vissa böcker ^^

3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller efter ett visst antal sidor?
Jag föredrar att läsa klart ett kapitel eller åtminstone ett stycke, men jag har inga problem med att sluta när som helst, för jag brukar behöva göra det ibland.

4. Äter du eller dricker du någonting när du läser?
Ibland händer det att jag gör det, det fungerar lika bra med som utan. Men mestadels brukar jag dricka te ;)

5. Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n medan du läser?
Brukar och brukar, det har hänt några få gånger att jag har lyssnat på musik medan jag läser. TV:n är dock lite vanligare. Jag tycker att det är mysigt att sitta och läsa i vardagsrummet samtidigt som någon sitter och tittar på TV eller bara när den är på, men det händer ibland att jag inte kan låta bli att titta lite då ;)

6. En bok i taget eller flera samtidigt?
Flera oftast.

7. Läsa hemma eller överallt?
Överallt såklart!

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Tyst, men när jag var liten älskade jag att läsa högt för mig själv, tack och lov finner jag det inte lika underbart längre, det hade blivit lite omständligt ^^

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Nix, men det har hänt att jag har gjort det någon enstaka gång ;p

10. Bryta rygg eller inte?
NEJNEJNEJNEJ! Absolut inte, försöker undvika det bäst det går, men det är inte alltid man klarar det tyvärr. Det är ju lite svårt med pocketböcker.

11. Skriver du i böcker?
Nej, det enda är väl signeringar då ;)

12. Vilka taggar du?
- Karin från Bokgrottan
- Viggo från Bookfinger
- Vera från Nightingale
- Emelie från Bokbiografen
- Liv från En plats i bokhyllan
- Mimmi från Min Bokkista
- Ella från Mittimellan

Håller tummarna för att ni inte har gjort den ännu ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...