söndag 29 juni 2014

Sommartävlingen: 1:a kluringen

Läs om tävlingen och tävlingsregler här!

Första kluringen går ut på att ni ska lista ut vilka böcker dessa åtta kapiteluppslag tillhör. Jag har fotograferat de första raderna på kapitel fem i åtta olika böcker. Jag söker alltså boktiteln och författarens namn. Då några av böckerna är en del i en serie och deras kapiteluppslag är hyfsat lika är jag inte jättepetig när det kommer till serier. Om ni t.ex gissar på första delen i en serie, och det är andra får ni rätt för det.

(Titel + författarnamn x 8) (1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 8p)










(Kommentarerna med era svar hålls gömda under tävlingen)



13 kommentarer:

  1. 1. Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt
    2. ?
    3. Anna and the French Kiss av Stephenie Perkins
    4. The Peculiar av Stefan Bachman
    5. ?
    6. Jellicoe Road av Melina Marchetta
    7. ?
    8. Harry Potter and the Deathly Hallows av J.K. Rowling

    SvaraRadera
  2. Hmm.. Det här var svårt så jag gissar mig fram!

    1. Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt
    2. Jokern av Markus Zusak
    3. Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins
    4.
    5.
    6. Jellicoe Road av Melina Marchetta
    7.
    8. The Tales of Beedle the Bard av J.K. Rowling

    SvaraRadera
  3. Den första bilden: Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt
    Den andra bilden: Jokern av Markus Zusak
    Den tredje bilden: Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins
    Den fjärde bilden: The Raven Boys av Maggie Stiefvater
    Den femte bilden: Delirium av Lauren Oliver (eller tvåan/trean i samma serie)
    Den sjätte bilden: Vet inte
    Den sjunde bilden: Vet inte
    Den åttonde bilden: Harry potter och dödsrelikerna av J.K. Rowling

    // Miranda

    SvaraRadera
  4. 1. Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt
    2. Jokern av Markus Zusak
    3. Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins
    4. The Peculiar av Stefan Bachmann
    5. Delirium av Lauren Oliver
    6. Jellicoe Road av Melina Marchetta
    7. Larklight av Philip Reeve (vild gissning)
    8. The Tales of Beedle the Bard av J.K. Rowling

    SvaraRadera
  5. Sexan tror jag är Jellicoe Road av Melina Marchetta (pga trädet döh!) och åttan tror jag är The tales of beedle the bard av JK Rowling. Dom andra har jag ingen aning om xD

    SvaraRadera
  6. Gaaah, vad svårt! Men nu är jag rätt säker på alla utom en .... :S

    1. Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt
    2. Jokern - Markus Zusak
    3. Anna & the French Kiss - Stephanie Perkins
    4. The Peculiar - Stefan Bachmann
    5. Delirium - Lauren Oliver
    6. Jellicoe Road - Melina Marchetta
    7. INGEN ANING! D: Återkommer om jag kommer på nåt ...
    8. The Tales of Beedle the Bard - J. K. Rowling

    Japp. Tycker om den här tävlingen även den här gången! :DD

    SvaraRadera
  7. 1. Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt
    2. -
    3. Anna and the French Kiss - Stephanie Parkins
    4. -
    5. Delirium - Lauren Oliver
    6. Jellicoe Road - Melina Marchetta
    7. -
    8. Harry Potter and the Deathly Hallows - J.K Rowling

    SvaraRadera
  8. 1. Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt
    2. Jokern av Markus Zusak
    3. Anna and the french kiss av Stephanie Perkins
    4. The peculiar av Stefan Bachmann
    5. Delirium av Lauren Oliver
    6. Jellicoe Road av Melina Marchetta
    7.
    8. The tales of beedle the bard av J.K. Rowling

    SvaraRadera
  9. 1. Låt vargarna komma, av Carol Rifka Brunt
    2. I det här trädet, av Per Nilsson och Katarina Kier
    3. Anna and the French Kiss, av Stephanie Perkins
    4. The Peculiar, av Stefan Bachmann
    5. Jag saknar dig, jag saknar dig, av Peter Pohl och Kinna Gieth
    6. Jellicoe Road, av Melina Marchetta
    7. Larklight, av Philip Reeve
    8. The Tales of Beedle the Bard, av JK Rowling

    irene.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  10. Okej här kommer mina svar till första kluringen ^^
    Bok 1: Låt Vargarna komma / Carol Rifka Brunt
    Bok 2: ~
    Bok 3: Anna and the french kiss / Stephanie Perkins
    Bok 4: Delirium / Lauren Oliver
    Bok 5: The Peculiar / Stephen Bachmann
    Bok 6: Jellicoe Road / Melissa Marchetta
    Bok 7: ~
    Bok 8: The Tales of Beedle the Bard / J K Rowling

    SvaraRadera
  11. Otroligt frustrerande att jag inte kommer på den sista, men jag får lämna in det så här eftersom jag inte vet hur mycket mer tid jag har.

    1. Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt
    2. Jokern - Markus Zusak
    3. Anna and the French Kiss - Stephanie Perkins
    4. The Peculiar - Stefan Bachmann
    5. Delirium - Lauren Oliver
    6. Jellicoe Road - Melina Marchetta
    7. -
    8. The Tales of Beedle the Bard - J.K. Rowling

    SvaraRadera
  12. Nu kommer mina svar:
    Bild 1: Låt Vargarna Komma//Carol Rifka Brunt
    Bild 2:*
    Bild 3: Anna and the French Kiss//Stephanie Perkins
    Bild 4: Delirium//Lauren Oliver
    Bild 5: The Peculiar//Stefan Bachmann
    Bild 6: Jellicoe Road//Melissa Marchuetta
    Bild 7:*
    Bild 8: The Tales of Beedle the Bard//J K Rowling
    Emilia Sjögren

    SvaraRadera
  13. the peculiar av stefan bachmann
    anna and the french kiss av stephanie Perkins

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...