lördag 11 april 2015

Severus Snapes tragiska historia

Jag hittade den här videon för ett tag sedan och har kollat på den ett flertal gånger sedan dess, och varje gång har tårarna börjat rinna. Under större delen av böckerna och filmerna framställs Snape som en självbelåten skurk som ständigt är elak och oartig mot Harry och hans vänner och verkar ha gett sin lojalitet till Lord Voldemort. Däremot är det så mycket mer som händer och ligger under ytan, något vi läsare och tittare inte riktigt får reda på förrän på slutet. Den här videon är gjord av youtubern kvawesome13 som satt ihop Snapes viktigaste scener i kronolisk ordning som visar Snapes, ganska tragiska, historia. Som en annan tittare sa, "Meeting him as a young boy first rather than as a stern adult makes a world of difference". Well, yes indeed <3



Klippet laddades upp för över ett år sedan, så några av er har säkert redan sett det. Men alltså åh, vad fint och tragiskt och vackert och alldeles hjärtekrossande detta är! Man känner verkligen Snapes kärlek till Lily Potter så att hjärtat värker. I alla fall för min del som det Harry Potter-fan jag är <3


6 kommentarer:

  1. Den hade jag inte sett förr! Nu blev hans död ännu sorgligare när man såg i den ordningen ju!

    SvaraRadera
  2. Åh ja gud, som en pil i hjärtat det här <33 nu kände jag också att jag VERKLIGEN MÅSTE köra HP-marathon någon dag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, det går rätt in i hjärtat! <3 Det måste du absolut, det finns inget bättre. Så himla underbart att vara tillbaka i min älsklingsvärld och återse alla mina vänner. Det var först då jag insåg hur mycket jag faktiskt saknat det. Jag får ta och hälsa på dig där uppe i Finland så kan vi titta tillsammans ;D Kram <3

      Radera
  3. Åh vad rörd man blir, började också gråta.

    Men jag har taggat dig i tagen - En bokbloggares hemliga liv. Tror inte du har gjort den och det skulle vara kul ifall du skulle vilja :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst blir man! Kunde inte låta bli att gråta en skvätt. Alltså åh <3

      Vad roligt! Tack så mycket. Ska göra den snarast möjligt (dvs publicerade precis inlägget) :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...