onsdag 17 juni 2015

Boklyckans sommartävling 2015

Äntligen är sommaren här! Jag fick sommarlov i onsdags förra veckan, yay. Jag ska umgås med vänner, resa, äta glass, träna, bada, läsa och blogga som sjutton nu i sommar. Eller ja. Vi får se hur det går med det, men förhoppningsvis blir det så.

Som vanligt är det dags för min årliga sommartävling här på bloggen. I år blir det tredje gången gilt! Årets tävling kommer att gå till exakt som tidigare år. Jag kommer presentera en rad kluringar, närmare bestämt fem stycken, som du ska klura ut. En ny kluring dyker upp varje helg, så du har god tid på dig att svara på kluringen under veckan. Den första kluringen presenteras redan nu i helgen (läs lördag), så var uppmärksamma och håll utkik.


Tävlingsregler:
  1. Kommentera inlägget och säg att du är med och deltar. Jag vill att alla som är med och tävlar gör det. Det fungerar lite som en startpunkt ungefär.
  2. Jag måste på något vis kunna kontakta vinnaren, exempelvis genom en blogg eller mejladress, så skriv det i kommentaren.
  3. Tävlingen är öppen även för er som bor utomlands!
  4. Sedan måste du också då och då svara på några kluringar för att kunna samla poäng, vilket du gör genom att kommentera inläggen till varje kluring. Kommentarerna hålls gömda under tävlingens gång.
  5. Tävlingen avslutas den 25 juli kl. 23:59 och dagen efter (förhoppningsvis) avslöjar jag vinnarna. Den pågår med andra ord mellan den 17 juni (idag) och den 25 juli.

Priser och poängräkning:

1:a pris: Ett stort bokpaket sponsrat av Rabén & Sjögren
2:a pris: Ett litet bokpaket sponsrat av Rabén & Sjögren
3:e pris: Ett litet bokpaket sponsrat av Rabén & Sjögren

Tusen tack till Rabén & Sjögren som sponsrar min tävling! :)

Vinna gör du genom att samla ihop poäng från de fem olika kluringarna. Varje kluring ger 8 poäng. Om du berättar om tävlingen på sin blogg/Facebook/Instagram/Twitter kan du få 5 extrapoäng. Tänk på att skriva i kommentaren om du har gjort det och länka gärna för att jag ska se det extra tydligt. Jag heter Boklyckan på allt. För att få ytterligare 5 extrapoäng, gilla Boklyckan på Facebook eller följ på Instagram. I så fall, skriv även det i kommentaren.
Sammanlagt kan du alltså 50 poäng (40 klurighetspoäng + 10 extrapoäng = 50 poäng).

Här lägger jag in länkar till alla kluringar med tiden:
Första kluringen
Andra kluringen
Tredje kluringen
Fjärde kluringen
Femte kluringen

Jag tror att jag fick med allt nu, men kvarstår det några frågor kan du antingen kommentera här nedan eller slänga iväg ett mejl till mig (albali[at]live.se).

Lycka till!



31 kommentarer:

  1. Jag vill vara med och tävla!! :)
    Gillar på facebook (Anna Blomgren)
    Skrivit om tävlingen på min blogg
    http://bokraden.blogspot.se/2015/06/albasboklyckans-sommartavling.html

    Åh vad jag hoppas att jag vinner!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag är med och tävlar! Jag har gillat på facebook och följer på instagram.
    Även skrivit ett inlägg: http://rosieposiesbokblogg.blogg.se/2015/june/boklyckans-sommartavling-2015.html

    SvaraRadera
  3. Jag är självklart med!! :D & taggaaaad är jag!
    Jag följer dig redan på instagram, med 2 konton. @kristalldroppen m.m. (du vet redan)
    Jag har skrivit om din tävling här:
    http://drawreadandtakeaphoto.blogspot.se/2015/06/boklyckans-sommartavling-ar-har.html

    Finns på min blogg, annars mail: Hannah.blogg14@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Ah, som jag har längtat! Älskar de här tävlingarna supermycket! Är gärna med i år igen.
    Som världens nästan mest osociala tonåring så är det min plikt att inte vara med i Twitter/Facebook .m.m.
    Men jag satte ihop en liten blogg: http://cropperbooks.blogspot.se/
    Mejl: maja.berthilsson@gmail (fast använder bokmalar@gmail.com, men Maja Berthilsson är mitt riktiga namn)

    SvaraRadera
  5. Hej, jag är gärna med. Jag följer dig redan på facebook och har skrivit om tävlingen här: http://ett-liv-med-canon.bloggplatsen.se/2015/06/17/11122338-tavling/

    Min mail: linn04@live.com

    SvaraRadera
  6. åh, din sommartävling är verkligen ett tecken på att sommarlovet startat, haha. ^^
    Så himla kul att Rabén & Sjögren vill sponsra. Jag ska försöka hålla koll på kluringarna och delta i år tänkte jag. :)

    SvaraRadera
  7. Jag är med 😘❤️ I'll do what it takes 😋
    (vickyickyp@gmail.com)

    SvaraRadera
  8. Jag är taggad på vad du ska hitta på för kluringar detta året! Count me in!

    Jag har följt dig på fb och ig sedan länge, (hittade tävlingen på ig!). Skrev om tävlingen på twitter! Mitt alias är vitgulstumpa på allt.

    Ser framemot rösta första kluringen!

    SvaraRadera
  9. Jag vill vara med och tävla! Följer dig på instagram och har tipsat om tävlingen på min facebook-sida (Sofies bokblogg).

    SvaraRadera
  10. Åh vad kul är gärna med och tävlar!! Följer på Facebook och har skrivit om tävlingen på min blogg (http://aldrigbaraord.blogspot.se/)!! Du kan alltid nå mig via min blogg, annars har jag också mejladressen: aldrigbaraord@gmail.com

    SvaraRadera
  11. vad roligt! jag är med och tävlar! har spridit inlägget på min blogg; http://johanssonelinaa.blogg.se/2015/june/tips-om-tavlingar.html
    och jag följer dig på instagram sedan innan, heter bloggelina där :D

    SvaraRadera
  12. Jag är med! Skrev om det på instagram där jag taggade dig, gillar även din facebook sida och följer dig på instagram!

    mail: bokparadiset@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Åh vilken rolig tävling :) jag är självklart med och tävlar :)
    Har skrivit om tävlingen på min blogg: http://tezs.blogg.se/2015/june/va-med-och-tavla-om-bokpaket-du-ocksa.html
    Har även gillat boklyckan på Facebook.

    SvaraRadera
  14. Vad kul med en tävling! Jag deltar väldigt gärna, och jag har skrivit om det på min blogg: http://lauraslasvarld.blogspot.se/2015/06/tavling-hos-boklyckan.html. Min mailadress är: Ullen.laura@gmail.com

    SvaraRadera
  15. Ååååh sommarens höjdpunkt typ juh! Hoppas jag ännu hinner vara med, men kunde inte nu snabbt hitta ett datum för sista anmälningsdag så antar att jag kanske kan det då ..?

    Ska skriva ett inlägg om tävlingen asap, återkommer när det är gjort! Och tror nog jag gillar på både instagram och Facebook redan ... :D Hoppas du haft en underbar sommar hittills Alba, så roligt att du håller i det här i år igen! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag tipsat på BLOGGEN! --> http://mylifestylebyelvira.blogspot.fi/2015/07/back-on-track.html

      Radera
  16. Hejsan igen! Nu har jag minsann gått och skaffat Twitter bara för din skull! Yay! Har followat dig (tror jag... jag tryckte på "follow"-knappen i alla fall). Jag heter @Assassin_Maja. Ifall du behövde veta det eller nått... X)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå hallå! Haha, vilken ära att just jag lyckades få dig att skaffa det ;D Yay x2! Toppen :)

      Radera
  17. Jag är självklart med, älskar dina roliga tävlingar :)
    Gillar din blogg på Facebook och har tipsat om tävlingen på min blogg: http://booktwin.blogspot.se/2015/06/tips-om-sommartavling.html

    SvaraRadera
  18. Jag vill gärna vara med! Tycker om dina kluringar, även om jag inte alltid lyckas lösa dem :)

    Jag har även tipsat om tävlingen på fb https://www.facebook.com/MariGadell/posts/10153104057578218 och jag följer dig på både fb och Instagram.

    /Mari G
    m_gadell@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Jag är gärna med! :)
    Har tipsat om tävlingen på min twitter, här: https://twitter.com/elinh942/status/612712234469453825
    Följer dig också på instagram som @elinh94
    elin.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  20. Jagär gärna med i tävlingen! Har ingen blogg men kan tipsa genom instagram (persikopajen)

    SvaraRadera
  21. Jag vill vara med, följer dig på instagram (skuggorpadda_) och har mail hedvig_andersson@live.se

    SvaraRadera
  22. Jag är med. Jag har tipsat om tävlingen på min blogg http://bokslukartips.blogspot.se/2015/06/boklyckans-sommartavling.html och följer dig på Instagram @Bokslukaren_00
    Mail: bokslukaren.elin@gmail.com

    SvaraRadera
  23. Hej!

    Jag vill gärna vara med och tävla :)
    Jag har gillat din sida och ditt inlägg om tävlingen på facebook.
    Har även länkat till din tävling på min bokblogg här:
    http://bokslukare.blogg.se/2015/june/sommartavling-hos-boklyckan.html
    Nu håller jag bara tummarna att det är just jag som blir den lycklige vinnaren!
    Detta ska bli kul :)

    SvaraRadera
  24. Snabb fråga: Jag har redan rätt många böcker av det förlaget. Finns det någon möjlighet, om man skulle vinna något, att kanske bli varnad i förväg om vilka böcker som kommer och kunna tala om ifall man redan har några av dom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra fråga, vill också ha svar på den! :) Hade redan tänkt på liknande, men inte haft en tanke på att ställa den.

      Radera
    2. Åh, vad bra att ni frågar! :) Jag kan absolut berätta för er vilka böcker som ligger i vinstpotten om någon av er skulle råka vinna. I så fall så skulle ju någon annan kunna få just de böckerna.

      Radera
    3. Vad bra att någon tänker på det här i förväg! Jag har ju också rätt så många, så meddela gärna mig med ;D :)

      Radera
  25. Nu följer jag dig på Instagram också. :) Där heter jag fixingtimeandspace. /Laura

    SvaraRadera
  26. Hej! Ja kommer in lite småsent men vill ändå jättegärna vara med i tävlingen! :) Jag följer dig på instagram och har twittrat om din tävling (jag heter Bokintresse på båda). Du når mig via bloggen eller via min mejl bokintresse@gmail.com :)

    Precis som Hannah, Elvira och M.Montengore diskutera ovan så skulle även jag om jag skulle få för mig att vinna vilja bli förvarnad om vilka böcker det är vi pratar om.

    Tack för en rolig tävling! :)

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...