söndag 28 juni 2015

Sommartävlingen: Andra kluringen

Här kommer nästa kluring i min sommartävling! Den går ut på att ni ska klura ut vilka böcker dessa bokryggar på fotot nedan tillhör. Jag är ute efter titel och författarnamn. Klicka på bilderna för att göra dem större. Jag håller tummarna för att denna kluring ska vara lite svårare än den första, som verkade vara väldigt lätt då de flesta av er fick nästan full pott. Därför har jag medvetet gjort den här aningen svårare, men inte särskilt mycket. Vi lär märka om den är för lätt. I så fall får jag väl se till att göra nästa ännu lite svårare ;)

(Titel + författarnamn x8 (1+1+1+1+1+1+1+1) = 8p)




Läs om tävlingen och tävlingsregler här!


20 kommentarer:

  1. Andra kluringen:
    1. Ink av Amanda Sun
    2. Hallowed av Cynthia Hand
    3. Etiquette & Espionage av Gail Carriger
    4. City of Ashes av Cassandra Clare
    5. The Evolution of Mara Dyer av Michelle Hodkin
    6. My Life Next Door av Huntley Fitzpatrick
    7. We Were Liars av E. Lockhart (Så svår! Var tvungen att lista ut förlaget först och sen hitta boken)
    8. Fangirl av Rainbow Rowell

    SvaraRadera
  2. Hahaha bara jag som inte hade fullpott på första typ, haha!

    1. Ink av Amandad Sun
    2. Hallowed av Cynthia Hand
    3. Etiquette and espionage av Gail Carriger
    4. City of Ashes av Cassandra Clare
    5. The evolution of Mara Dyer av Michelle Hodkin
    6. My life next door av Huntley Fitzpatrick
    7. We were liars av E.Lockhart
    8. Fangirl av Rainbow Rowell

    SvaraRadera
  3. Här är mina svar:

    1. Ink av Amanda Sun
    2. Hallowed av Cynthia Hand
    3. Etiquette & Espionage av Gail Carriger
    4. City of Ashes av Cassandra Clare
    5. The Evolution of Mara Dyer av Michelle Hodkin
    6. My Life Next Door av Huntley Fitzpatrick
    7. We Were Liars av E. Lockhart
    8. Fangirl av Rainbow Rowell
    /Laura

    SvaraRadera
  4. Hej, mina svar:
    Första bilden:
    1. Ink av Amanda Sun
    2. Unearthly av Cynthia Hand
    3. Etiquette & Espionage av Gail Carriger
    4. City of Ashes av Cassandra Clare

    Andra bilden:
    1. The evolution of mara dyer av Michelle Hodkin
    2. My Life next door av Huntley Fitzpatrick
    3. We were liars av E. Lockhart
    4. Fangirl av Rainbow Rowell

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att det var väldigt svårt den här gången istället för jag kom bara på två av dem.
    4. Stad av aska av Cassandra Clare
    8. Fangirl av Rainbow Rowell

    SvaraRadera
  6. Här kommer mina svar: (tror faktiskt att jag kan lyckas få fullpott!) //Hannah

    1. Ink - Amanda Sun
    2. Hallowed - Cynthia Hand
    3. Etiquette & (and) Espionage - Gail Carriger
    4. City of Ashes - Cassandra Clare
    5. The evolution of Mara Dyer - Michelle Hodkin
    6. My life next door - Huntley Fitzpatrick
    7. We were liars - E. Lockhart
    8. Fangirl - Rainbow Rowell

    SvaraRadera
  7. 1. Amanda Sun - Ink
    6. Huntley Fitzpatrick - My life next door
    8. Rainbow Rowell - Fangirl

    SvaraRadera
  8. Den här kluringen tog lite längre tid, men jag tror att jag löste det :)

    Här kommer mina svar (de står i den ordning som böcker förekommer på bilderna uppifrån och ner):

    Ink - Amanda Sun
    Hallowed - Cynthia Hand
    Etiquette & Espionage - Gail Carriger
    City of Ashes - Cassandra Clare
    The Evolution of Mara Dyer - Michelle Hodkin
    My life next door - Huntley Fitzpatrick
    We were liars - E. Lockhart
    Fangirl - Rainbow Rowell

    Mari Gadell

    SvaraRadera
  9. 1. Ink av Amanda Sun
    2. Hallowed av Cynthia Hand
    3. Etiquette and espionage av Gail Carriger
    4. City of Ashes av Cassandra Clare
    5. The evolution of mara dyer av Michelle Hodkin
    6. My life next door av av Huntley Fitzpatrick
    7. ?
    8. Fangirl av Rainbow Rowell

    SvaraRadera
  10. Bild 1:
    1.
    2. Hallowed av Cynthia Hand
    3. Etiquette and Espionage av Gail Carriger
    4. City of Ashes av Cassandra Clare

    Bild 2:
    1. The Evolution of Mara Dyer av Michelle Hodkin
    2. My Life Next Door av Huntley Fitzpatrick
    3. We were liars av E. Lockhart
    4.Fangirl av Rainbow Rowell

    SvaraRadera
  11. Efter mycket letande och många suckar så har jag hittat den första boken i bild ett, hoppas jag inte letat i onödan då jag redan publicerat mina svar en gång. Men här kommer fortsättningen;

    Bild 1.
    1. Ink (paper gods #1) av Amanda Sun

    SvaraRadera
  12. 1. Ink av Amanda Sun
    2.
    3.
    4. City of Ashes av Cassandra Clare
    5.
    6. My Life next door av Huntley Fitzpatrick
    7.
    8. Fangirl av Rainbow Rowell

    SvaraRadera
  13. Hmm detta var onekligen klurigt för mig. De enda jag är säkra på är

    4. City of Ashes - Cassandra Clare
    8. Fangirl - Rainbow Rowell

    Så nu är det upp till mig att försöka gissa mig till lite fler poäng!

    5. A Monster Calls - Patrick Ness

    Hmm. Jag känner igen både 2 och 6, men inte kan jag komma på nåt. Ajdå, det här gick ju inte så bra....

    SvaraRadera
  14. 1.
    2. Hallowed - Cynthia Hand
    3.
    4. City of Ashes - Cassandra Clare
    5.
    6. My life next door - Huntley Fitzpatrick
    7.
    8. Fangirl - Rainbow Rowell

    SvaraRadera
  15. 1. -
    2. Unearthly // Cynthia Hand
    3. Etiquette & Espionage // Gail Carriger
    4. City of Ashes // Cassandra Clare
    5. The Evolution of Mara Dyer // Michelle Hodkin

    6. My life next door // Huntley Fitzpatrick
    7. Since you've been gone // Morgan Matson
    8. Fangirl // Rainbow Rowell

    SvaraRadera
  16. 1. Ink av Amanda Sun
    2. Hallowed av Cynthia Hand
    3. Etquette & espionage av Gail Carringer
    4. City of ashes av Cassandra Clare
    5. -
    6. My life next door av Huntley Fitzpatrick
    7. We were liars av E. lockhart
    8. Fangirl av Rainbow Rowell

    SvaraRadera
  17. 1. Ink, Amanda Sun
    2. Hallowed, Cynthia Hand
    3. Etiquette and Espionage, Gail Carriger
    4. The Motrual instruments 1: City of bones Movie tie-in, Cassandra Clare
    5. The transfer, Veronica Roth
    6. My Life next door, Huntley Fitzpatrick
    7. We were liars, E Lockhart
    8. Fangirl, Rainbow Rowell

    elin.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  18. Vi glömde även att skriva att bok nr.1 är Ink av Amanda Sun

    SvaraRadera
  19. Hej jag har funderat och jag skulle vilja lägga till ett svar på en som jag tidigare inte svarade på:
    5. The Evolution of Mara Dyer - Michelle Hodkin

    SvaraRadera
  20. Hej yttligare igen. :P Jag skulle även vilja chansa på:
    3. Etiquette and Espionage - Gail Carriger

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...