tisdag 11 augusti 2015

Top Ten Authors I've Read The Most Books From

Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish något som kallas Top Ten Tuesday, vilket går ut på att man ska lista sina favoriter inom ett valt ämne.


Veckans tema är: Top Ten Authors I've Read The Most Books From
Jag har valt att inte räkna med grafiska noveller/seriealbum den här gången, utan mer "riktiga" böcker. Vi kör igång med veckans lista!


10. Enid Blyton vet jag att jag har läst massor av böcker av, men dessvärre har jag ingen aning om hur många det rör sig om. Älskade hennes Fem-böcker när jag var yngre! Ja, det gör jag väl fortfarande.

9. Av Lauren Oliver har jag läst fyra böcker. Först och främst hennes Delirium-trilogi (Delirium, Pandemonium och Requiem) och sedan Resten får du ta reda på själv.

8. Av Veronica Roth har jag också läst fyra böcker; hennes fantastiska Divergent-trilogi (Divergent, Insurgent och Allegiant) och Four, en novellsamling som innehåller fyra Divergent-noveller alla skrivna ur Fours PoV. Gud, jag älskar Four, my man haha <3 Och är det bara jag som tycker att Veronica verkar skithäftig? Och är snygg, haha. Älskar hennes frisyr!


7. Av Kiera Cass har jag läst fem böcker i hennes underbara The Selection-serie; The Selection, The Elite, The One, The Heir och även boken The Selection Stories med några noveller.

6. Meg Cabot har skrivit över den häpnadsväckande summan femtio böcker (!) och om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte riktigt hur många av dem jag har läst, men jag tror att det är någonstans runt sex böcker. Så blir du populär, Ett oemotståndligt begär, Airhead-trilogin och någon av Allie Finkles regler för tjejer, men jag kommer inte ihåg vilken. Jag skulle också gärna vilja läsa Hemsökt-serien som jag hört mycket gott om och självklart även En prinsessas dagbok. Har sett de filmerna och tycker de är hur roliga och mysiga som helst!

5. Av Stephanie Meyer har jag läst fem böcker och det är Twilight-serien plus den tillhörande boken Bree Tanners andra liv. Om jag hade räknat med grafiska noveller hade det blivit hela sju böcker eftersom jag också har läst de två seriealbumen av Om jag kunde drömma.


4. David Levithan har skrivit en hel del böcker, närmare bestämt 18 st varav 10 själv och 8 tillsammans med någon annan författare. Av de 18 har jag i alla fall läst 6; Ibland bara måste man, Nick & Norah's oändliga låtlista, Naomi och & Ely's kyssförbudslista, Dash och Lily's utmaningsbok, Jag, En och Världens viktigaste kyss.

3. Av Sarah Dessen har jag läst att alla sex böcker som blivit översatta till svenska; Mycket mer än så, Mitt perfekta liv, Du glömde säga hejdå, Blunda och hoppa, Allt och lite till och sist men inte minst Du är aldrig ensam. Älskar Dessens mysiga böcker!

2. Det är första gången J.K. Rowling är med på en lista men inte lyckas kamma hem förstaplatsen, trots att jag har läst nio av hennes böcker; Harry PotterThe Tales of Beedle the Bard och Fantastic Beasts and Where to Find Them. Vill verkligen läsa hennes Quidditch Through the Ages snart!


1. John Flanagan. Genom åren har jag lyckats läsa 11 böcker av honom, nämligen serien Spejarens Lärling. Däremot har jag inte läst hans andra serie, Broderband, och jag har fortfarande inte läst ut sista delen i Spejarens Lärling, så fler lär det bli.

Vilka författare har ni läst flest böcker av?

2 kommentarer:

  1. Åh Gud!! Meg Cabot har ju skrivit böckerna Allie Finkles regler för tjejer, det hade jag ingen tanke på !! Meg Cabot är med på min lista också, men då borde hon nog ligga högre upp, måste fixa det sen! Tack för påminnelsen, haha <3 kraaam :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är helt otroligt hur många böcker hon har skrivit. Man har inte en chans att hålla reda på dem ens en gång, haha :') Jisses, Martin Widmark hade jag fullständigt glömt! Egentligen är ju han den författare jag läst flest böcker av, runt 30 tror jag. Ajdå, haha xD Tack för påminnenselse du också <33 Kramaaar ;D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...