lördag 9 april 2016

I min brevlåda #26: Recex och nyinköpt

Det var ett tag sedan jag gjorde ett IMB-inlägg. Har helt glömt av det faktiskt, oops. Därför tycker jag det är dags att jag gör ett nu där jag visar upp mina allra senast införskaffade böcker. Däremot så tror jag att jag hoppar över att visa alla böcker jag har samlat på mig under tiden jag varit borta, för det är en heeeel del böcker. Förresten, skulle ni ändå vilja att jag visade upp böckerna jag köpte på Bokmässan? För det har jag heller inte gjort, och det skulle väl kunna vara kul. Eller? Nog om det och vidare till böckerna!



The Wishing Spell - Chris Colfer
I julas läste jag första delen i serien The Land of Stories och föll ganska så pladask. Så himla bra bok! Därför var jag självklart tvungen att köpa fortsättningen direkt när jag såg den i Science-Fiction-bokhandeln när jag var i Stockholm. Längtar så efter att få sätta tänderna i den! Jag har hört att den till och med ska vara ännu bättre än första delen, så det verkar lovande må jag säga.

Boundless - Cynthia Hand
Jag passade också på att köpa tredje och sista delen i Unearthly-trilogin. Jag har läst och älskat både första och andra delen och är jättenyfiken på vad den avslutande delen har att bjuda på. Dessutom har jag bl.a som mål att avsluta lite serier i år, så det var ju passande.



Lite recensionsex från Modernista! Tusen tack för böckerna!

Vem som helst utom Ivy Pocket - Caleb Krisp
Först ut har vi Vem som helst utom Ivy Pocket som jag faktiskt inte har någon aning om vad det är för någon bok. Den ser ut att vara för lite yngre barn, men visst kan den vara bra för det! Den verkar i alla fall lite småkul, så jag ser fram emot att läsa den.

Glastronen - Sarah J. Maas
Sedan har jag också fått den första delen i Glastronen-serien. Den här har jag dock redan läst och äger på engelska, så jag funderar på om jag ska ge bort den till någon kompis eller eventuellt byta bort den. Vi får se hur jag gör. Jag klurar fortfarande lite på det där.



Fjärilarnas stad - Ingrid Remvall
Sist men inte minst så har jag även fått hem ett recex från Affront förlag och det är samma bok som jag lottade ut här på bloggen under förra veckan. Den verkar hur som helst väldigt spännande och intressant. Tack så mycket för boken!



Här har vi min fina hög! Sedan har jag lite frågor till er också. Föredrar ni Book Hauls som videor eller som ett vanligt inlägg med bilder? Och borde jag börja göra Book Hauls i slutet av varje månad och visa upp alla böcker jag samlat på mig under månaden istället för att visa upp införskaffade böcker lite då och då? Lämna gärna en kommentar och berätta!

Vad har ni fått hem för kul på sistone?

2 kommentarer:

  1. Det är alltid roligt att se vad folk har fått för böcker hur spelar mindre roll och om man gör det i slutet på månaden eller när man känner för det spelar inte heller någon roll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med! Älskar att se nyinförskaffade böcker ;) Tack för din åsikt, får fundera lite mer på hur jag ska göra till slut :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...