tisdag 24 maj 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 21

Det får bli ett undantag denna veckan då jag gör Bokbloggsfrågan istället för veckans TTT, men det är mest bara för att testa. Om det visar sig att jag vill fortsätta svara på Bokbloggsfrågan kommer jag förmodligen försöka klämma in den på någon annan dag som passar så att jag kan fortsätta med TTT.

Jag tänkte som sagt haka på något som jag sett på ett flertal olika bokbloggar på sistone - nämligen veckans bokbloggsfråga! Bokbloggsfrågan anordnas av Barnboksbloggen och går ut på att man varje vecka svarar på en bokrelaterad fråga. Veckans fråga lyder:

Hur skiljer du mellan lästa och olästa böcker i dina bokhyllor och hur håller du koll på vilka böcker du har lånat (t.ex biblioteksböcker) och vilka böcker du ska blogga om (t.ex recensionsexemplar)?

Jag har de flesta olästa böckerna i en egen hylla, men i övrigt så måste jag säga att jag har bra koll på vilka av mina böcker jag har läst och vilka jag inte har läst. Nu för tiden lånar jag i princip aldrig böcker ifrån biblioteket, men när jag väl gör det så håller jag dem på en avskild plats från mina andra böcker. Antingen i en helt egen hylla eller i en hög på skrivbordet/nattduksbordet. Recensionsexemplar har jag för det mesta ihop med mina andra olästa böcker, vilket kan bli aningen problematiskt då det är lätt hänt att jag glömmer bort recex ibland.

2 kommentarer:

  1. Att blanda rec.exen med övriga olästa skulle jag nog aldrig våga, allt för många skulle bli bortglömda då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, det blir lätt lite knasigt då, så jag ska försöka vänja mig av med det.

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...