tisdag 21 juni 2016

Top Ten Books To Read If You're In the Mood For A Heartbreaking Story

Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish något som kallas Top Ten Tuesday, vilket går ut på att man ska lista sina tio favoriter inom ett valt ämne.


Veckans tema är: FREEBIE
Man får alltså välja och hitta på ett eget tema, men i brist på fantasi hittade jag ett tema hos Elvira som jag verkligen kände för att göra, så därför snor jag det. Hoppas det är okej, Elvira! ;) Jag stod mellan antingen Elviras tema eller My Top Ten OTPs, men jag sparar OTPs till en annan gång. Därför blir veckans tema Top Ten Books To Read If You're In the Mood For A Heart-breaking Story.

10. Mockingjay - Suzanne Collins
9. The Boy in the Striped Pyjamas - John Boyne
8. Undret - R.J. Palacio


7. Godnatt, Mr. Tom - Michelle Magorian
6. Allegiant - Veronica Roth
5. En man som heter Ove - Fredrik Backman


4. Himlen börjar här - Jandy Nelson
3. Livet efter dig - Jojo Moyes
2. The Fault in Our Stars - John Green


1. Harry Potter - J.K. Rowling (på något vis lyckas den här serien alltid platsa i varenda tema)

4 kommentarer:

  1. Klart det är okej! :D alltså måste läsa Lovet efter dig ... alla verkar tipsa om den hela tiden?

    Och ja. Harry Potter platsar ju faktiskt på typ alla teman. Den serien har ju allt <33

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du måste måste måste läsa Livet efter dig!! Det är en sådan himla fin historia <3 Och JAG VET - Harry Potter har verkligen allt en riktigt bra bok bör ha. Fast det kanske börjar bli lite uttjatat när jag listar den i princip varje vecka, haha ;D

      Radera
  2. Haha, älskar verkligen det du sätter fingret på - Att Harry Potter passar i alla teman. Nog därför så många älskar serien så innerligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst är det så! Och det har du nog helt rätt i, att många älskar serien just därför att den har ALLT :D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...