torsdag 28 juli 2016

Sommartävlingen 2016 - Fjärde kluringen

Läs om tävlingen och tävlingsregler här!



Det är återigen torsdag och dags för ett nytt momentet i tävlingen. Hur tycker ni förresten att tävlingen har varit hittills? För lätt/för svårt? Jag hoppas att ni har kul i alla fall. Den fjärde kluringen går ut på att ni ska lista ut vilken bok dessa åtta bokryggar tillhör.  Jag söker titeln på boken samt författaren. Jag kan ha gjort det liiite för svårt med bokrygg nummer två. Jag vet inte, sorry i så fall!

(Titel + författare x 8 (1+1+1+1+1+1+1+1) = 8p)

Bild 1, 2, 3, 4

Bild 5, 6, 7, 8

7 kommentarer:

  1. Okej ... nu måste jag väll bara ta tag i det här. Let's go.
    1 - Den skrikande trappan av Jonathan Stroud
    2 - Vinterfolket av Jennifer McMahon
    3 - Rosensällskapet av Marie Lu
    4 - Poppy Pyne och faraos förbannelse av Laura Wood
    5 - Sommardöden av Mons Kallentoft
    6 - Konsten att ha sjukt låga förväntningar av Åsa Asptjärn
    7 - Felfri av Sara Shepard
    8 - Boundless av Cynthia Hand

    SvaraRadera
  2. Första boken är Den skrikande trappan av Jonathan Stroud, sen andra boken vet jag inte, tredje boken är Rosensällskapet av Marie Lu, fjärde boken är Poppy Pym och faraos förbannelse av Laura Wood. Andra bilden kan jag bara boken som är längst ner, det är Boundless av Cynthia Hand

    SvaraRadera
  3. Tycker helt klart tävlingen är klurigare än förra året, men det är roligt med en lite större utmaning också! Här kommer mina svar till fjärde kluringen:
    1. ?
    2. ?
    3. Rosensällskapet av Marie Lu
    4. Poppy Prym och Faraos förbannelse av Laura Wood
    5. Sommardöden av Mons Kallentoft
    6. ?
    7. Pretty Little Liars: Felfri av Sara Shepard
    8. Boundless av Cynthia Hand
    Kram!

    SvaraRadera
  4. 1. I skuggan av Blå Jungfrun, Anna-Karin Andersson
    2. Glastronen, Sarah J Mass
    3. Rosensällskapet, Marie Lu
    4. Poppy Pym och Faraos förbannelse, Laura Wood
    5. Sommardöden, Mons Kallentoft
    6.
    7. Pretty little liars, Sarah Shepard
    8. Boundless, Cynthia Hand

    SvaraRadera
  5. Mathilda Karnell6 augusti 2016 21:04

    Bild 1:
    Bild 2.
    Bild 3: Rosensällskapet av Marie Lu
    Bild 4: Poppy Pym och Faraos förbannelse av Laura Wood
    Bild 5:
    Bild 6:
    Bild 7: Pretty little liars. Felfri av Sara Shepard
    Bild 8: Boundless av Cynthia Hand

    SvaraRadera
  6. Mathilda Karnell6 augusti 2016 21:24

    Bild 6: Martina-Koden av martina haag

    SvaraRadera

  7. 1. - [känner ju igen så jäkla mycket, ååhhh]]
    2. Vinterfolket - Jennifer McMahon
    3. Rosensällskapet - Marie Lu
    4. Poppy Pym & Faraos förbannelse - Laura Wood
    5. -
    6. Sommardöden - Mons Kallentoft
    7. Pretty Little liars: Felfri - Sarah Shepard
    8. Boundless - Cynthia Hand


    // Hannah @ Draw, read & take a photo

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...