torsdag 14 juli 2016

Sommartävlingen 2016

Nu har det gått en bit in på sommaren, vilket betyder att det äntligen är dags för min årliga sommartävling här på bloggen. Årets tävling kommer att gå till på ungefär samma sätt som tidigare år, förutom att det presenteras två kluringar varje vecka istället för bara en. Jag kommer presentera fem olika kluringar som du ska klura ut svaren på. En ny kluring dyker upp varje torsdag och lördag. Den första kluringen presenteras redan nu på lördag, så var uppmärksamma och håll utkik. Jag kommer dock vara bortrest under hela tävlingens gång, så vinnaren presenteras lite senare när jag har hunnit komma hem och räkna poäng osv.



Tävlingsregler:
  1. Kommentera inlägget och säg att du är med och deltar. Jag vill att alla som är med och tävlar gör det. Det fungerar lite som en startpunkt ungefär.
  2. Jag måste på något vis kunna kontakta vinnaren, exempelvis genom en blogg eller mejladress, så skriv det i kommentaren.
  3. Tävlingen är öppen även för er som bor utomlands!
  4. Sedan måste du också då och då svara på några kluringar för att kunna samla poäng, vilket du gör genom att kommentera inläggen till varje kluring. Kommentarerna hålls gömda under tävlingens gång.
  5. Tävlingen avslutas den 6 augusti kl. 23:59 och jag avslöjar vinnarna någon gång under veckan därpå. Tävlingen pågår med andra ord mellan den 14 juli (idag) och den 6 augusti.

Priser och poängräkning:

1:a pris: Ett stort bokpaket sponsrat av Modernista
2:a pris: Ett litet bokpaket sponsrat av Modernista
3:e pris: Ett litet bokpaket sponsrat av Modernista

Tusen tack till Modernista som sponsrar min tävling! :)

Vinna gör du genom att samla ihop poäng från de fem olika kluringarna. Varje kluring ger 8 poäng. Om du berättar om tävlingen på din blogg/Facebook/Instagram/Twitter kan du få 5 extrapoäng. Tänk på att skriva i kommentaren om du har gjort det och länka gärna för att jag ska se det extra tydligt. Jag heter Boklyckan överallt. För att få ytterligare 5 extrapoäng, gilla Boklyckan på Facebook eller följ på Instagram. I så fall, skriv även det i kommentaren.
Sammanlagt kan du alltså 50 poäng (40 klurighetspoäng + 10 extrapoäng = 50 poäng).

Här lägger jag in länkar till alla kluringar med tiden:
Första kluringen
Andra kluringen
Tredje kluringen
Fjärde kluringen
Femte kliringen

Jag tror jag fick med allt nu, men kvarstår det några frågor kan du antingen kommentera här nedan eller släng iväg ett mejl till mig på albali[at]live.se.

Lycka till och ha en fortsatt bra sommar!

19 kommentarer:

  1. Hej!

    Roligt med en tävling igen. Jag är med och hoppas på det bästa :)

    Jag gillar din sida på facebook och har även berättat om tävlingen där: https://www.facebook.com/MariGadell/posts/10153975115168218

    /Mari Gadell

    SvaraRadera
  2. Yaaay!! Ännu en gång :D

    Självklart är jag med! Jag följer dig på instagram sen tidigare (@hannahcarlssoon) och när jag väl kommer hem och har tillgång till dator så kan jag skriva om tävlingen!

    Åhh, väldigt fina priser också! Jag kan nås via bloggen eller mail: Hannah.blogg14(at)gmail.com

    Nu hoppas vi på det bästa!
    // Kram Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här hittar du mitt inlägg om tävlingen:
      http://drawreadandtakeaphoto.blogspot.com/2016/08/tips-pa-tva-tavlingar.html

      Radera
  3. Klart jag vill vara med! Har ju blivit nögot av en tradition :) du når mig på elviraslillabloggomvarlden@gmail.com, jag har gillat Boklyckan sedan innan (både insta och fb) och ska dela på bloggens instagram, theworldilivein_books :D

    Hoppas du får en superrolig resa nu!

    SvaraRadera
  4. Jag är absolut med och tävlar. Kanske kan det leda till att jag får tillbaka min läslust 😊

    SvaraRadera
  5. Åh, vad kul! Är gärna med i år igen! :)
    Följer dig på instagram @elinhelmersson94 och har delat på min twitter här:https://twitter.com/elinh942/status/753612418677374976

    elin.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  6. va kul, jag är med!
    Du kan nå mig genom instagram, min mail (Sirichoko11@gmail.com) eller bloggen :) Jag kommer tipsa om din tävling på bloggen, instagram , twitter och fb. vet inte om det gills men när jag skriver ett inlägg på bloggen så kommer det automatiskt upp ett inlägg på twitter och fb. Har även gillat boklyckan på fb.

    Här kommer en länk till mitt inlägg på bloggen: https://sizzensblogg.wordpress.com/2016/07/14/tips-sommartavling-2016/

    ( Heter @sizzzen på twitter )

    SvaraRadera
  7. jag är med, har gjort allt som man ska, du kan nå mig på min mail (Sirichoko11@gmail.com ) min instagram och bloggen. Här kommer länk till inlägget där jag berättar om tävlingen: https://sizzensblogg.wordpress.com/2016/07/14/tips-sommartavling-2016/
    Det kommer då automatiskt upp ett inlägg då på twitter och fb. Heter @Sizzzen på twitter och på instagram heter jag @sizzensblogg

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag ska försöka vara med! Jag har tipsat på min bloggs fb-sida, och följer dig sedan tidigare på instagram.
    Mig når du på Sofies bokblogg.

    SvaraRadera
  9. Jag är med! Du når mig på min mail: tilda.karnell@live.se, jag följer dig redan på instagram (@mathildakarnell)

    SvaraRadera
  10. Glömde och skriva att jag har tipsat om tävlingen på min Twitter (@mathildakarnell)! :)

    SvaraRadera
  11. Jag är med och tävlar, tack så jätte mycket för att du gör den här super roliga tävlingen även i år!! :) Här har jag skrivit om tävlingen på min blogg http://bokraden.blogspot.se/2016/07/boklyckan-sommartavling-2016.html Mig når du via min blogg eller på mailen plexiglasbubbla[at]hotmail.com Och jag följer Boklyckan på facebook (Anna Blomgren)

    SvaraRadera
  12. Det är klart att jag är med! Du når mig på min mail bokslukaren.elin@gmail.com, jag har skrivit om tävlingen på min blogg http://bokslukartips.blogspot.com/2016/07/boklyckans-sommartavling.html och jag följer dig på instagram (@Bokslukaren)

    Lycka till allihopa!!

    SvaraRadera
  13. Jag är med! Följer dig på instagram, och har delat tävlingen här: https://twitter.com/HaHedvig/status/755131645028474880 Nå mig på hedvig_andersson@live.se

    SvaraRadera
  14. Jag ska försöka vara med och tävla. Jag tipsade på bloggen, och följer nu på Instagram!

    SvaraRadera
  15. Jag är gärna med.
    På bloggen: https://lottensbokblogg.wordpress.com/2016/07/20/sommartavling-tips/
    Följer dig på Instagram som lottengl

    SvaraRadera
  16. Och min e-post är lottensbokblogg@gmail.com

    SvaraRadera
  17. Hejhej! Jag hakar gärna på den här tävlingen, det låter jätteskoj! :)
    Jag kommer att skriva ett inlägg och länka tävlingen och följer dig nu på instagram.
    Mvh
    @aamandalundiin
    amandasminnen.wordpress.com

    SvaraRadera
  18. Hej! Är jättegärna med och tävlar! Gillar sedan tidigare Boklyckan på fb, och har även tipsat om tävlingen på min blogg här: https://aldrigbaraord.blogspot.se/2016/07/lasuppdatering-v28-tips-om-tavling.html
    Om det skulle vara så att jag vinner, kan du också kontakta mig via min blogg, eller min mail aldrigbaraord@gmail.com :)

    Glad sommar!
    Kram, Kimberly

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...