söndag 23 oktober 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 42

Bokbloggsfrågan anordnas av Barnboksbloggen och går ut på att man varje vecka svarar på en bokrelaterad fråga. Veckans fråga lyder:

Hur ser din familj och dina vänner på ditt bloggande och läsande? Är de nyfikna, stöttande och glada för ditt intresse eller tycker de att det tar alldeles för mycket tid och energi? Hur bemöter du detta i så fall? Ser du själv till att prioritera ditt intresse även om omgivningen inte är stöttande?

Min familj har alltid uppmuntrat mitt läsande och vatit positivt inställda till mitt intresse för läsning och bokbloggande. Läsandet har alltid varit en självklar del av mig och mitt liv, ända sedan jag var riktigt liten, och ingen har någonsin reagerat på att jag läser, hur mycket jag läser eller hur ofta jag läser. Tvärtom har de varit stöttande, glada och framför allt nyfikna.

Utöver min familj vet mina vänner och de flesta jag känner om att jag gillar att läsa, och jag tror att majoriteten även känner till min bokblogg. Jag har alltid varit ganska öppen med mitt intresse för läsning, och även med min bokblogg. Många av mina kompisar är faktiskt ganska imponerade, bl.a när det gäller att få recensionsexemplar, bli sponsrad av bokförlag, bli citerad/blurbad på baksidan/framsidan av en bok, att hjälpa till med lektörsläsning hos bokförlag osv. Ett par av mina kompisar är precis som jag litteraturintresserade och brukar tycka att det är roligt att diskutera böcker och liknande saker.

Jag försöker prioritera min läsning så gott det går, men det är inte alltid det hinns med. Det finns så många andra saker som kräver tid och energi, såsom familj, pojkvän, vänner, skolan (inte minst nu när jag går i gymnasiet och läser natur som ju inte direkt är känt för att vara en slapp linje) och mycket annat. Jag gör så gott jag kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...