fredag 4 november 2016

Kommande böcker: November 2016

Det är dags att ta en titt på vad november har att erbjuda i bokväg, vilket inte visar sig vara särskilt mycket när det kommer till svensk utgivning. Men några guldklimpar har jag hittat!

Kommande böcker på svenska:


Gå vidare - Rainbow Rowell
Utges av Berghs förlag.
I Gå vidare får vi följa Simon och Baz, som vi tidigare introducerats för i Fangirl, men inte bara som sidohistoria utan den här gången som huvudpersoner. Jag blev inte lika såld på Fangirl som så många andra tycks ha blivit, men däremot tycker jag att det är en rolig idé att vidareutveckla Caths historia om Simon och Baz och jag kommer absolut att läsa Gå vidare!

Snöfall, mirakel och frusna hjärtan - Claire Sandy
Utges av Printz Publishing.
Detta verkar vara en fin och hjärtevärmande historia som passar alldeles perfekt nu när julen närmar sig! Nu vet jag precis vad jag ska läsa i år för att få fram den rätta julkänslan!

Belgravia - Julian Fellowes
Utges av Printz Publishing.
Jag hade ingen aning om att skaparen av Downton Abbey skulle ge ut en bok. Men hur kul är inte det?! Dessutom utspelar den sig i 1800-talets London. Ett måste att läsa!

Kommande böcker på engelska:


Heartless - Marissa Meyer
A Million Worlds with You - Claudia Gray
Scythe - Neal Shusterman
The Sun Is Also a Star - Nicola Yoon


Timekeeper - Tara Sim
The Fate of the Tearling - Erika Johansen
Faithful - Alice Hoffman
The Chemist - Stephanie Meyer


The Diabolic - S.J. Kincaid
Dead Girls Society - Michelle Krys
Flashfall - Jenny Moyer
I See You - Molly McAdams

Vilket böcker ser ni fram emot nu i november?

1 kommentar:

  1. Jag är så nyfiken på Stephanie Meyer då hon är en av mina favoritförfattare men jag är så dålig på att läsa deckare :P

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...