tisdag 15 november 2016

Ten Favorite Book-To-Movie Adaptations

Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish något som kallas Top Ten Tuesday, vilket går ut på att man ska lista sina tio favoriter inom ett valt ämne.


Veckans tema är: Movie Freebie och jag väljer att prata om mina Ten Favorite Book-To-Movie Adaptations

Och av någon anledning blev jag lite stressad mot slutet (kanske för att jag har ett stort biologiprov coming soon?) och därför blev nummer 7-10 kanske inte de mest genomtänkta, men det får gå ändå.

10. Livet efter dig - Jojo Moyes


9. The Devil Wears Prada - Lauren Weisberger


8. The Hunger Games - Suzanne Collins


7. Forrest Gump - Winston Groom


6. Outlander - Diana Gabaldon


5. Game of Thrones - George R.R. Martin


4. The Chronicles of Narnia - C.S. Lewis


3. Lord of the Rings - J.R.R. Tolkien


2. Harry Potter - J.K. Rowling


1. The Hobbit - J.R.R. Tolkien


Vilka är era favoriter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...